آفتاب

یک فعال دانشجویی: بدون اعتماد عمومی، کشور توسعه نمی‌یابد

یک فعال دانشجویی: بدون اعتماد عمومی، کشور توسعه نمی‌یابد

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتماد عمومی، سرمایه و یکی از اصولی است که اگر در اختیار دولت قرار نگیرد، کشور توسعه پیدا نمی‌کند.

داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اعتماد عمومی حاصل یکسری کنش و واکنش از سوی دولت و حکومت است و به عملکرد متقابل آنان وابسته است. کشور نیازمند دستاوردهای حاصل از اعتماد دولت به مردم و مردم به دولت است.

وی با اشاره به وضعیت اعتماد عمومی در کشور گفت: متأسفانه فعلا در کشور ما اعتماد عمومی در وضعیت مطلوب خود قرار نگرفته است، مردم میان خود و دولت تفاوت قائل می‌شوند و همین امر سبب می‌شود تا مهندسی‌های مورد نیاز جامعه به انجام نرسد.

این فعال دانشجویی افزود: دولت‌ها بدون اعتماد مردم دچار مشکلاتی می‌شوند و اگر به مردم اعتماد نکنند، آنطور که باید، خدمت‌رسانی انجام نمی‌شود. در کشورهای توسعه یافته، دولت برای جذب اعتماد عمومی در کوچکترین کارهایش از مردم نظرخواهی کرده و اطمینان و مشارکت آنها را جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه "دولت تنها نهاد مسئول کسب اعتماد عمومی نیست"، اظهار کرد: برخلاف تصور عموم مردم در ایران، دولت تنها نهاد قدرت کشور نیست و دو قوه دیگر نیز در مسائل کشور نقش دارند. به همین جهت به جز دولت، قوا و مسئولان دیگر نیز باید برای جذب اعتماد عمومی تلاش کنند.

انتهای پیام

کد N249415

وبگردی