آفتاب

اتباع عراقی مقیم خوزستان در انتخابات پارلمان این کشور شرکت کردند

اتباع عراقی مقیم خوزستان در انتخابات پارلمان این کشور شرکت کردند

اهواز- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان گفت: اتباع عراقی واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمان این کشور هفتم اردیبهشت برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور در خوزستان پای صندوق های رای رفتند.

ˈحمید سیلاوی ˈ ، عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انتخابات پارلمانی کشور عراق در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت (27 و 28 اوریل) در خوزستان برگزار می شود, افزود: تمامی تمهیدات لازم برای حضور اتباع عراقی ساکن در خوزستان برای شرکت در انتخابات این کشور در دو شهرستان اهواز و شوش فراهم شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان ادامه داد: اتباع عراقی ساکن در جنوب استان خوزستان می توانند برای شرکت در انتخابات به سه شعبه اخذ رای در شهر اهواز واقع در محل فرهنگسرای خانه جوان در بلوار فردوسی (خیابان لشکر) مراجعه کنند .

وی گفت: همچنین اتباع عراقی ساکن در شمال خوزستان می توانند برای شرکت در انتخابات به صندوق های رای در شهرستان شوش واقع در خیابان زیباشهر مجتمع یادگار امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

سیلاوی با اشاره به اینکه رای گیری از ساعت هشت صبح تا 17 عصر ادامه خواهد داشت از اتباع عراقی حاضر در استان خوزستان خواست که در ساعات اولیه روزهای اخذ رای در ستاد ها حضور یابند .

وی در زمینه تعداد اتباع عراقی ساکن در استان خوزستان گفت: تعداد پناهندگان عراقی مقیم در استان خوزستان هشت هزار و 700 نفر است که با احتساب عراقی های غیر مقیم که روزانه از مرز شلمچه و چزابه برای امور تجاری وارد خوزستان می شوند به حدود 12 هزار نفر می رسند که پیش بینی می شود از این تعداد هفت هزار و 660 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمان عراق باشند.

وی در زمینه تبلیغات انتخابات این دوره مجلس کشور عراق در خوزستان گفت: تبلیغات نامزدهای عراقی در خوزستان از 19فروردین امسال طی برگزاری برنامه های سخنرانی،توزیع بروشور و نصب بنر در استان آغاز شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان بیان کرد: در این دوره از انتخابات کشور عراق تنها افراد 18 سال به بالا می توانند شرکت کند.

سیلاوی در زمینه نحوه شمارش آرای شرکت کنندگان در این انتخابات گفت: پس از اتمام رای گیری آراء اخذ شده در روزهای نهم و دهم شمارش می شود و صورت جلسه آن به همراه تمامی صندوق ها و برگه های رای به تهران منتقل شده و گزارش کامل آن به کمیساریای مستقل انتخابات کشور عراق ارایه می شود.

وی بیان داشت: انتخابات پارلمانی کشور عراق روز 30 آوریل 2014 (10 اردیبهشت ) در کشور عراق برگزار می شود که این انتخابات یکی از رویداد های مهم در منطقه است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان با اشاره به اینکه انتخابات کشور عراق به غیر از این کشور در 16 کشور دارای اتباع عراقی برگزار می شود،افزود: انتخابات برای اتباع عراقی ساکن در سایر کشور های دو روز زودتر از انتخابات کشور عراق در روزهای 27 و 28 آوریل(هفتم و هشتم اردیبهشت امسال) برگزار می شود تا مردم این کشور 328نماینده خود را راهی مجلس این کشور کنند.

سیلاوی اظهار کرد: انتخابات کشور عراق در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در استان های خوزستان ، تهران، یزد، کردستان، اصفهان، قم ، آذربایجان غربی،ایلام ،کرمانشاه و خراسان رضوی برگزار می شود.

642/ 1495
کد N249389

وبگردی