آفتاب

واکنش کاربران خبرآنلاین به آخرین اظهارنظر احمدی نژاد؛«قصد ندارم وارد سیاست شوم»

واکنش کاربران خبرآنلاین به آخرین اظهارنظر احمدی نژاد؛«قصد ندارم وارد سیاست شوم»

موضوع بازگشت رئیس جمهور سابق به عرصه سیاسی که از ابتدای سال جاری مورد توجه رسانه ها و برخی کاربران شبکه های اجتماعی بوده،آخر هفته گذشته با اظهار نظر احمدی نژاد بار دیگر به موضوع داغ سایت های خبری تبدیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی نژاد که برای شرکت در مراسم ختم پدر شهید کاوه به مشهد مقدس رفته بود، دیداری هم با حامیانش داشت. احمدی نژاد در آن نشست گفت:«سکوت فعلیم را نخواهم شکست» بعد هم تاکید کرده بود:«قصد ندارم وارد سیاست شوم.» (ایــنـــجـــا)

این نخستین باری نیست که رئیس جمهور سابق از تلاش خود برای حفظ سکوتش سخن می گوید. سکوتی که البته بعد از تشکیل دولت یازدهم به چند ماه نرسید و خیلی زود، رئیس جمهور سابق درخواست مناظره با رئیس جمهور فعلی را در نامه رسمی مطرح کرد.

 به جای روحانی، معاونان رئیس جمهور  و سخنگوی پاسخ درخواست احمدی نژاد را دادند و گفتند که دولت قصد ورود به مسائل حاشیه ای را ندارد.

آخرین ماه سال گذشته هم اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه «احمدی‌نژاد» یک فهرست 150نفره انتخاباتی برای تهران و شهرهای بزرگ تهیه کرده است و قرار بر این است که این فهرست را به‌ صورت مرحله‌ به‌ مرحله پالایش تا به تعداد نمایندگان موردنظر برای فهرست که 30نفر است، برسند.

خبری که منابع و سایت های خبری نزدیک به رئیس جمهور سابق آن را تکذیب کردند و نوشتند:«احمدی‌نژاد فعلا بازگشت به انتخابات را زود می‌داند و به‌ویژه برای مجلس هم برنامه خاصی ندارد و جلساتی که با یاران سابق برگزار می‌کند ربطی به انتخابات ندارد.»

در کنار این اخبار، حضور  احمدی نژاد در مراسم های ختم و صدور پیام تسلیت برای تازه درگذشتگان، او را باز هم در فضای خبری نگه داشت.حتی خبر رونمایی از کتاب او در نمایشگاه کتاب هم او را به صدر اخبار آورده و موجب شده در فضای رسانه ای باقی بماند.

منتقدان می گویند احمدی نژاد قصد دارد حامیانش را برای حضور در عرصه های اجتماعی و فرهنگی آماده کند و به همین دلیل هم تلاش می کند که در فضای رسانه ای باقی بماند.

آخرین اظهار نظر احمدی نژاد و واکنش های کاربران فضای مجازی هم به این روند کمک کرد. بعد از اظهارات روز جمعه رئیس جمهور سابق ، این سخنان با واکنش های کاربران موافق و مخالف رئیس جمهور سابق روبرو شد.یکی از کاربران منتقد احمدی نژاد در ذیل اظهار نظر رئیس جمهور سابق،سکوت احمدی نژاد را نوعی زرنگی توصیف کرده و نوشت:«سکوت در مقابل آن همه خرابکاری که باید پاسخ داده شود نوعی زرنگی است.»

یکی از کاربران دیگر در ذیل این خبر در کامنتی نوشت:«من به نمایندگى از ٧٠ میلیون ایرانى خواهش میکنم این سکوت رو بشکن،٨سال گفتى بگم،بگم،حالا هم میگویى نمیگویم،نمیگویم.»
شهاب کاربر دیگری بود که نوشت:« ما هم قصد نداریم از شما برای برای ورود به سیاست دعوت کنیم . خیالت راحت.»یک کاربر بدون نام هم نوشت:« بهترین تصمیم عمرت همین است. با آن موافقیم.»

شانلی کاربری دیگری بود که به کنایه نوشت:«تنها تصمیمی هست که در این 9 سال گرفتید و خیلی ها رو خوشحال کردید؛ پس بر تصمیم خودتان استوار باشید.»کاتب کاربر دیگری بود که اگر چه می گفت به احمدی نژاد رای نداده است، اما نگرانی اش این است با عملکرد دولت یازدهم دوباره رییس جمهور بشود.

یک کاربر حامی رئیس جمهور سابق هم که با اسم هادی نوشت: با این خبر «اصلاح طلبان واصولگران خوشحال شدند ولی به آنها بگوید مردم با حاج محمود هستند.»

 شهاب دیگر حامی احمدی نژاد هم نوشت:چون ما بیا بشکن این سکوت را ای بزرگ مرد سیاست.

یک کاربر با عنوان ناشناس هم به اظهار نظر احمدی نژاد درباره اینکه سکوتم را نخواهم شکست با این عبارت کوتاه پاسخ داده است.« بشنو و باور نکن.»

/212 29

کد N249266

وبگردی