آفتاب
حدادعادل:

کلید حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است

کلید حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است

مشاور مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات کشور با کلید اقتصاد مقاومتی برطرف خواهد شد و نباید دستمان را به سوی بیگانگان دراز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈغلامعلی حدادعادلˈ عصر یکشنبه در نشست با نخبگان فرهنگی استان گلستان افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای دست بر زانوی خود زدن و به نیروی ذاتی خویش تکیه کردن می باشد.

به گفته وی، امروز در هر جامعه ای تربیت نیروی انسانی از واجبات می باشد و اگر ما به این انقلاب علاقه داریم باید به فکر تربیت نیروی انسانی جوان باشیم و در این حوزه، سرمایه گذاری بزرگی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مهندسی فرهنگی از جمله عواملی است که باید با همکاری یکدیگر بتوانیم به درستی جوانان را تربیت کنیم.

وی با اشاره به این که باید از جلوی ورود هجمه های فرهنگی را بگیریم، ادامه داد: یکی از هدف های استکبار جهانی و غربی ها در جوامع اسلامی خانواده ها هستند، که اکنون دشمن برای از هم گسیختن آنها برنامه های متفاوتی را اجرا می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خانواده ها در اسلام ریشه دین محسوب می شوند و از بین بردن این ریشه یکی از اهداف مهم اروپایی ها و آمریکائی ها است که حتی پیروان غیر ابراهیمی در این زمینه اظهار نگرانی می کنند.

حدادعادل افزود: دشمنان وقتی دیدند که در جنگ سخت نمی توانند حریف ایران بشوند، جنگ نرم را به راه انداختند، اما به خوبی می دانند که مردم بعد از 35 سال تلاش دوباره علاقه ای ندارند که حکومت را به دست آمریکایی ها بسپارند.

مشاور مقام معظم رهبری اظهار کرد: آمریکا و هم پیمانانش با استفاده از فناوری های نوین و حدود 120 شبکه ماهوره ای و تلویزیونی فارسی زبان در تلاشند تا بنیاد خانواده و اخلاق را در کشورهای اسلامی را از بین ببرند و همچنین تعداد دیگری از شبکه برای اختلاف بین مذهب و قومیت ها فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: همچنین دشمنان برای نفوذ به فرهنگ ما در فضای مجازی نیز فعالیت های گسترده ای را انجام می دهند، این در حالی است که در کشور ما بیش از 50 شبکه بیشتر فعالیت نمی کند.

حداد عادل نقطه مقابل دین اسلام را دین اروپایی دانست و گفت: در کشور ما دین اسلام و ولایت فقیه وجود دارد که باید قدر این دین و ولایت فقیه را به خوبی بدانیم ، باید تلاش کنیم تا این ستون پا برجا بماند.

وی با بیان این که کشورهای اروپایی به دین توجهی ندارند، تصریح کرد: در کشورهای اروپایی دین تنها امری شخصی تلقی می شود و دین از فعالیت های اجتماعی جدا است و شخص پاپ فقط احترام ظاهری دارد و در اصل در حکومت هیچ قدرتی ندارد.

وی با اشاره به این که ما به دنبال اسلام آمریکایی نیستیم، یادآور شد: اسلام ناب محمدی (ص) یکی از اهداف مهم این نظام است و دین در سیاست و تمامی سطوح جامعه نقش بسیار مهمی دارد و در واقع انقلاب اسلامی برای بازگرداندن دین به عرصه اجتماعی ایجاد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود ولایت فقیه را برای کشور بسیار مهم دانست و گفت: ولایت فقیه یعنی این که اختیار جامعه در دست کسی است که حکم خدا را در جامعه اجرا می کند و این مقابل دینی است که اروپایی ها ترویج می دهند.

وی اضافه کرد: اکنون همه کشورها خواهان از بین رفتن استکبار جهانی هستند، زیرا آنان تهدیدی برای همه کشورها محسوب می شوند.

حدادعادل انقلاب اسلامی را الگویی برای دیگر کشورهای جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: کارهایی که مردم ایران انجام داده اند باعث شده تا دیگر ملت های مسلمانان، مردم ایران را الگوی خود قرار دهند و این بیداری اسلامی شعار و تعارف نیست.

وی ادامه داد: این امر نشان دهنده این است که دین وارد عرصه های اجتماعی و سیاسی شده و جوهره بیداری در جهان ایجاد شده است.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه در کشور وحدت بسیار خوبی بین شیعه و سنی ایجاد شده، گفت: مردم ایران مردمی فهیم و آگاه هستند که با توجه به هجمه های زیادی که دشمنان علیه این کشور انجام می دهند دست از وحدت نمی کشند.

وی افزود: استان گلستان یکی از استان هایی است که توانسته در زمینه وحدت بهتر از دیگر استان ها عمل کند و در این استان مردم در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می کنند.
کد N249262

وبگردی