آفتاب
ابوترابی در پاسخ به مهر:

ارزیابی از جلسات وحدت سه آیت الله/ در انتخابات هیات رئیسه شرکت می کنم

ارزیابی از جلسات وحدت سه آیت الله/ در انتخابات هیات رئیسه شرکت می کنم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات وحدت آیت الله جنتی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی گفت: انتظار از این علما این است که در راستای وحدت قدم بردارند و با حداکثر تعامل و رفاه و نگاه واحد در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسائل را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه نشست واحد جوانان جامعه اسلامی مهندس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات هیات رئیسه مجلس شرکت می‌کنید؟ گفت: نظر من و دوستان در این است که در این انتخابات شرکت کنم.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته شده است یکی از سناتورهای هیات پارلمانی فرانسه که در روزهای آتی به ایران می آید تریبون منافقین در اتحادیه اروپا بوده است و برخی از شخصیت‌های سیاسی خواسته‌اند همانند برخورد آمریکایی‌ها با ابوطالبی ایران از ورود این سناتور به ایران جلوگیری کند، مجلس چه اقدامی در این خصوص انجام خواهد داد؟ توضیح داد: بحث آمریکایی‌ها قابل دفاع نیست و این کشور به دلیل آسیب هایی که در عرصه فضای سیاسی به ویژه در حوزه مذاکرات سیاسی متوجه‌شان است، دنبال اقدامات حاشیه‌ای هستند که بتوانند این ضعف سیاسی خود را پوشش دهند.

وی تاکید کرد: ایران در شرایط اقتدار سیاسی است و در این فضا تصمیم گیری خواهد کرد، اما ما بحث این سناتور و سابقه‌اش را با دوستانمان در وزارت خارجه و دستگاههای اطلاعاتی کشور بررسی می کنیم که این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که هیات رئیسه مجلس برای نمایندگانی که شورای عالی امنیت ملی علیه آنان شکایت کرده چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: یک تا دو مورد پرونده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اجرا شده و ما در مجموع گفتگوی آن نمایندگان محترم را در چارچوب وظایف نمایندگی ارزیابی کرده ایم.

به گزارش مهر، اخیرا شورای عالی امنیت ملی از دو تن از نمایندگان مجلس شامل کریمی قدوسی و نبویان شکایت کرده است.

در ادامه این مراسم ابوترابی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته شده است جلسات وحدت میان آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و آیت الله جنتی برگزار می شود، ارزیابی تان از این جلسات چیست؟ گفت: این بزرگان همواره در مسائل کشور با هم تعامل و گفتگو دارند و تلاش می کنند که با حداکثر تعامل و با یک وفاق و نگاه واحد در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش بروند.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار از این علما این است که در راستای وحدت قدم بردارند؛ چراکه نقش آنان در ارتقای وحدت اجتماعی و سیاسی کشور بسیار تاثیرگذار است.

کد N249220

وبگردی