آفتاب

اظهارات ابوترابی درباره شرکت در انتخابات هیات‌رئیسه و شکایت از برخی نمایندگان

اظهارات ابوترابی درباره شرکت در انتخابات هیات‌رئیسه و شکایت از برخی نمایندگان

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که نظر خود وی و دوستانش بر این است که در انتخابات هیات‌رئیسه شرکت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی واحد جوانان جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا در انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنید؟»، اظهار کرد: نظر خود من و همچنین نظر دوستانم بر این است که در این انتخابات شرکت داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که هیات رییسه مجلس چه اقداماتی برای نمایندگانی که شورای امنیت ملی علیه‌شان شکایت کرده انجام داده هم گفت: تا کنون یک مورد شکایت به هیات نظارت و رفتار نمایندگان ارجاع شده که ما در مجموع گفت‌وگوی آن نماینده محترم را در چارچوب وظایف نمایندگی ارزیابی کرده‌ایم.

در ادامه خبرنگاری پرسشی مبنی بر اینکه در سفر آتی هیات پارلمانی فرانسه به کشور یکی از سناتورهای فرانسوی که همکاری گسترده‌ای با منافقین در اتحادیه اروپا داشته، نیز حضور دارد، آیا مجلس قصد ندارد نسبت به این موضوع واکنشی نشان دهد؟ مطرح کرد که در پاسخ به وی، ابوترابی گفت: ما امروز در موضع اقتدار سیاسی قرار داریم و در این موضع تصمیم‌گیری می‌کنیم. در مورد بحث سفر آتی هیات پارلمانی فرانسه نیز وزارت امور خارجه باید بررسی‌های لازم را انجام دهد. من از وزارت خارجه و دستگاه‌های اطلاعاتی کشور می‌خواهم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برگزاری جلسات وحدت با حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله احمد جنتی واقعیت دارد؟ خاطرنشان کرد: این بزرگان همواره با هم در مورد مسائل کشور تعامل و گفت‌وگو داشته‌اند و همواره در تلاش هستند با حداکثر تعامل با وفاق و نگاه واحد در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی فرهنگی پیش بروند و انتظار از این علما هم این است که در این راستا گام بردارند.

وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه فکر می‌کنید دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی قانون یارانه‌ها موفق شود، گفت: امیدواریم دولت بتواند در چارچوب قانون اساسی این مرحله از هدفمندسازی یارانه‌ها را پیش ببرد و با اجرای قانون امکان بهترین خدمت به مردم را به ویژه در عرصه مهم بهداشت و همچنین عرصه کلیدی تولید و حمایت از بنگاه‌های تولیدی انجام دهد.

انتهای پیام

کد N249212

وبگردی