آفتاب
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:| 163294

عده ای در هشت سال گذشته تامین اجتماعی را به جیب شخصی خود تبدیل کردند

عده ای در هشت سال گذشته تامین اجتماعی را به جیب شخصی خود تبدیل کردند

تشکیلات خانه کارگر مدافع واقعی حقوق کارگران است/ قانون کاری که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصوب شد یک قانون مترقی است/ خانمهای کارگر علاوه بر مشکلات شغلی مشکل اداره خانه رانیز بردوش می‌کشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شماربالای کارگران زندانی پیش از انقلاب ۵۷ به اعتصاب کارگران صنعت نفت اشاره کرد و تاکید کرد: این اعتصاب پشت رژیم شاه را شکست و آنقدر طولانی شد که مقامات رژیم سابق در ‌‌نهایت درمقابل معترضان تسلیم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «آیت الـله علی اکبر هاشمی رفسنحانی» درمراسم تجلیل از کارگران زن که در وزارت کار برگزار شد گفت: کارگران صنعت نفت در اعتصابشان آنچنان مصمم بودند که رژیم سابق با همه تهدید‌ها نتوانست اعتصاب آنها را بشکند حتی امام در دوره‌ای به قصد تهیه سوخت مردم گروهی را به همراه من و مهندس بازرگان مامور کردند تا با کارگران اعتصابی صحبت کنیم اما آنان نگران سوء استفاده رژیم از این حرکت بودند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب هیچ مشکل کارگری علیرغم محدودیت‌ها اتفاق نیفتاد، چرا که کارگران فکر می‌کردند نظام توانایی حل مشکل آن‌ها را دارد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلات زنان کارگر تصریح کرد: خانمهای کارگر علاوه بر مشکلات شغلی مشکل اداره خانه رانیز بردوش می‌کشند، بنابراین مسئولیت آن‌ها دوبرابر است و قطعا جامعه بایدبه وظیفه‌اش دربرابر آنان عمل کند.

وی افزود: یکی از مسائلی که در زندگی کارگران همواره موثر بوده تامین اجتماعی است که باید خدمات خوب ارائه کند تا کارگران از نظر بهداشت و درمان در شرایط ممتازی قرار گیرند، اما این سازمان طی هشت سال گذشته به واسطه عملکرد کسانی که آن را جیب شخصی خود تبدیل کرده بودند، ضرباتی متحمل شد که باید با کار اضافی و تلاش بیشتر جبران شود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خانه کارگر را مدافع واقعی حقوق کارگران دانست و به تلاش این تشکل کارگری در دهه ۶۰ برای تصویب قانون کار اشاره کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قانون کار اگر چه با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد، اما در‌‌نهایت با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و به قانونی نسبتا مترقی تبدیل شد که هرچند باید به مرور زمان و با دقت به سود کارگران اصلاح شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت نامناسب زنان در شماری از قبائل جزیره العرب درزمان پیامبر گرامی اسلام گفت: شماری از قبائل در آن برهه به دلیل خطراتی که فرزندانشان را تهدید می‌کرد دخترانشان را زنده به گور می‌کردند،  اما اسلام این رویه را محکوم کردو رابطه زن و مرد را دگرگون ساخت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه تصریح کرد: امروز قوانینی که علیه زنان تبعیض آمیز هستند باید اصلاح شود هرچند افکاری در جامعه وجود دارد که برای رفع این نواقص مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه حقوقی که در اسلام برای کار زنان پیش بینی شده است نشاندهنده یک نگاه ویژه و جایگاه عالی است، تاکید کرد: اگر به عمق وضعیت زنان در غرب مراجعه کنیم خواهیم دید که حقوق اساسی آن‌ها پایمال می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد: آنچه در هشت سال گذشته علیه زنان و کارگران اتفاق افتاد استثنایی بود که نباید بار دیگر تکرار  شود.

کد N249156

وبگردی