آفتاب
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

دولت برای بهبود وضعیت زنان برنامه دارد

دولت برای بهبود وضعیت زنان برنامه دارد

زنان می‌توانند به شکل مستقیم بر روی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف تاثیر مناسب بگذارند/ همکاری با وزارت کار برای آماده کردن لایحه جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار، ارزش گذاری کار زنان خانه‌دار و بیمه زنان خانه دار از جمله برنامه های دولت برای بهبود وضعیت زنان است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: ایام ملّی و بین المللی فرصت مناسبی برای شناسایی چالش‌ها و موانع و مشکلات هستند و می‌توانند به فرصتی برای تلاش برای برنامه ریزی و بهبود وضعیت اقشار مختلف در جامعه تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «شهین دخت ملاوردی» در مراسم تجلیل از کارگران نمونه زن گفت: در سطح جهان هنوز بسیاری از زنان بیکار هستند، و تنها نیمی از زنان شاغل دارای مشاغل دائمی با حقوق ثابت هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: نرخ مشارکت زنان در عرصه کار و تولید ۳/۱۲ درصد است و بیشتر فعالیت‌های زنان مربوط به بخشهای خدماتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری دختران بین ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار جویای کار ۴۶ درصد است؛ عنوان کرد: بر اساس سر شماری نفوس و مسکن در سال ۱/۱۲ درصد خانوار‌ها دارای سرپرست زن هستند که از این میزان ۸۲ درصد زنان سرپرست خانوار فاقد کار هستند.

ملاوردی ادامه داد: در کنار این واقعیت‌ها باید توجه کنیم که روز به روز شاهد افزایش تعداد فارغ التحصیلان دختر دانشگاهی هستیم و علاوه بر آن به دلیل افزایش سن ازدواج، تحولات فرهنگی و اقتصادی، دولت و نظام باید به سمتی پیش برود که برنامه‌هایش را با این مشکلات تطابق دهد.

معاون زنان وامور خانواده رئیس جمهور با اشاره به شعار سال ۹۳، گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به شکل مستقیم بر روی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف تاثیر مناسب بگذارند.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌های گسترده‌ای برای بهبود وضعیت زنان دستور کار دارند، گفت: در این رابطه لایحه جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار را با همکاری وزارت کار آماده شده و تلاش‌هایی نیز برای ارزش گذاری کار زنان خانه دار انجام گرفته است و امیدواریم بتوانیم در راستای برنامه‌های گذشته زنان خانه دار را به شکلی گسترده بیمه کنیم.

ملاوردی افزود: تقویت تعاونی‌های تولید، توسعه و حمایت از صاحبان کسب و کار و گسترش حمایت‌های اجتماعی از زنان شاغل از جمله برنامه‌های جاری دولت است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به معظلات موجود در جامعه خاطر نشان کرد: مشاغل موقت، دست فروشی و دوره گردی زنان زیبنده جامعه اسلامی نیست و زمانی که این‌ها را می‌بینم، از اینکه نتوانسته‌ایم که کاری برایشان بکنیم، شرمنده می‌شوم.

کد N249117

وبگردی