آفتاب
رئیس هیأت پارلمانی فرانسه:

فرهنگ و تمدن ایران برای تعادل جهان لازم است

 فرهنگ و تمدن ایران برای تعادل جهان لازم است

رئیس هیأت پارلمانی فرانسه گفت: ایران تمدن و فرهنگ قدیمی دارد و این فرهنگ و تمدن برای تعادل جهان لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز با هیأت پارلمانی فرانسوی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ولایتی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه سفر این هیأت بلندپایه به ایران سفری مثبت بوده و اثرات خوبی داشته باشد گفت: سفر شما به جمهوری اسلامی ایران یادآور روابط طولانی و قدیمی بین ایران و فرانسه است.

وی افزود: در زمان طولانی تصدی خود در وزارت خارجه و در دوره 16 ساله پس از آن که جمعا 33 سال فعالیت بنده در حوزه سیاست خارجی را شامل می شود با شخصیت های بسیار برجسته از وزرا و رئیس جمهور ها ملاقات داشتم و خوشحالم بگویم که این ملاقات ها منشا اثرات مثبتی شد.

ولایتی با اشاره به دیدار با وزرای خارجه و رئیس جمهور های اسبق فرانسه همچون ریمون، فرانسوا میتران، ژاک شیراک، سارکوزی و چهره هایی همچون لیمیت ادامه داد: این ملاقات ها مثبت بود؛ 6 سال پیش آقای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه نیز توسط سفیر فرانسه در ایران از من دعوت کرد تا در کاخ الیزه دیداری داشته باشیم آن ملاقات یک ملاقات تاریخی بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده به تاریخ روابط ایران و فرانسه، تاریخ فرانسه و ادبیات فرانسه آشنا هستم و امیدوارم روابط مثبت، سازنده و براساس احترام برابر و حقوق متقابل بین دو کشور شکل گرفته و این روابط رو به پیشرفت باشد.

به گزارش مهر در ادامه این دیدار فیلیپ مارینی رئیس هیأت پارلمانی فرانسه با بیان اینکه این سفر برای ما بسیار هیجانی بود و با هیجان بسیاری برای دیدار شما به اینجا آمده ایم گفت: ایران تمدن و فرهنگ قدیمی دارد از این رو سفر به این کشور برای ما لذت بخش است، این فرهنگ و تمدن برای تعادل جهان لازم است.

وی افزود: این سفر از آن جهت هیجانی است که سال 2014 هم برای شما و هم برای 5+1 بسیار تعیین کننده است.

فیلیپ مارینی ادامه داد: ما در زمره افرادی هستیم که با دقت روند مذاکرات را دنبال می کنیم و انتظارات بسیار از آن داریم.

رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه خطاب به ولایتی ادامه داد: شخصیت هایی که اسم بردید تجسم کشور ما در چند دهه گذشته بود.

وی در پایان این دیدار ضمن معرفی هیأت همراه خود خاطرنشان کرد: هیأتی که من ریاست آن را برعهده دارم ترکیبی از جامعه فعلی و مجلس فرانسه هستند، هم از طرفداران و هم از اپوزیسیون این کشور به شمار می روند.

به گزارش مهر این هیأت پارلمانی 9 نفره بعد از ظهر امروز با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری با رئیس این مرکز دیدار کردند.

 

 

 

کد N248874

وبگردی