آفتاب

دیدار وزیران خارجه ایران و اتریش

دیدار وزیران خارجه ایران و اتریش

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز یکشنبه با سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش که در راس هیئتی از کشورمان دیدار می‌کند ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، موضوعات روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موارد مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه دوکشور در این دیدار بود.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با تشکر از میزبانی گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 از سوی دولت اتریش و با مرور بر روابط دو جانبه در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی، مناسبات دو کشور را بر پایه روابط تاریخی و احترام متقابل درچارچوب منافع مشترک ارزیابی کرد و گسترش روابط در حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد .

درحوزه همکاری‌های فرهنگی وزیر امور خار جه کشورمان با توجه به سابقه ارتباطات دو کشور در زمینه گفت‌وگوهای فرهنگی و بین ادیان و با توجه به تاکید طرف اتریشی زمینه موجود برای فعالیت‌ها در این بخش را مهم ارزیابی کرد.

ارتباطات مردمی ، همکاریهای علمی و دانشگاهی و حضور جامعه ایرانیان مقیم اتریش با توجه به ویژگی علمی و تخصصی آنها از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی دکتر ظریف بود که طی آن ارائه تسهیلات و زمینه سازی برای ارتقاء این گونه همکاریها مورد تاکید قرار گرفت.

روابط اقتصادی دو کشور و تاکید بر وجود ظرفیت بالای همکاریها در این زمینه و فضای موجود برای ارتقاء همکاریها در بخش اقتصادی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی دکتر ظریف در بخش روابط دوجانبه فیمابین بود.

سباستین کورتس وزیر خارجه اتریش نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و همچنین میزبانی گفت‌وگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بویژه ارتباطات مردمی و با توجه به حضور جامعه ایرانی مقیم اتریش مناسبات دوکشور را با اهمیت خواند و اهداف سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را علاوه بر رایزنی و تبادل نظر در حوزه موضوعات مهم روابط دو جانبه و مسائل منطقه، زمینه سازی برای سفر آتی رئیس جمهور این کشور به تهران ذکر کرد.

وزیر خارجه اتریش در این دیدار همچنین علاقمندی کشورش برای گفتگوهای فرهنگی و بین ادیان و همکاریهای علمی و دانشگاهی و همچنین همکاری بین گروههای دوستی پارلمانی را ابراز داشت.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و سباستین کورتس وزیر خارجه اتریش در این دیدار تحولات مهم منطقه از جمله در افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و اوکراین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام

کد N248774

وبگردی