آفتاب

نخست‌وزیر دولت کردستان عراق: نتایج انتخابات مشکلات را حل می‌کند

نخست‌وزیر دولت کردستان عراق: نتایج انتخابات مشکلات را حل می‌کند

نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق با ادعای اینکه در برابر فشارهای دولت مرکزی در بغداد سر فرود نخواهد آورد، تأکید کرد که نتایج انتخابات همه مشکلات را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "نیچروان بارزانی"، نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق در مراسم حمایت از نامزدهای حزب دموکرات کردستان عراق در شهر "زاخو" در شمال این کشور گفت: مشارکت موثر در انتخابات بزرگترین پاسخ به دولت مرکزی در بغداد خواهد بود، و این نتایج صندوق‌های رای گیری است که همه مشکلات را حل خواهد کرد.

سایت خبری "سومریه نیوز" به نقل از بارزانی نوشت: روند آبادانی و توسعه در منطقه کردستان عراق ادامه خواهد یافت، و این منطقه در برابر فشارهای بغداد قد خم نخواهد کرد.

بارزانی مدعی شد: هرگز انتظار نداشتیم که بغداد حقوق کارمندان و بودجه را برای فشار بر منطقه کردستان عراق قطع کند.

وی اهالی منطقه کردستان عراق را به مشارکت موثر در انتخابات پارلمانی عراق فراخواند.

اقدام مسئولان منطقه کردستان عراق در صادرات نفت بدون اطلاع دولت این کشور باعث تیره شدن روابط دولت مرکزی در بغداد و مسئولان منطقه کردستان عراق شده است. دولت مرکزی برای فشار بر منطقه کردستان پرداخت حقوق کارمندان این منطقه را در ماه گذشته به حالت تعلیق درآورد، اما سپس از نظر خود برگشته و با پرداخت آن موافقت کرد.

انتخابات پارلمانی عراق روز سی‌ام ماه آوریل جاری در این کشور برگزار می‌شود. انتخابات شهروندان عراقی مقیم خارج از این کشور نیز امروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N248419

وبگردی