آفتاب

هیاتی ازاروپا برای آزادی گروگان ها به اوکراین اعزام شد

هیاتی ازاروپا برای آزادی گروگان ها به اوکراین اعزام شد

تهران- ایرنا- سازمان امنیت وهمکاری اروپا روز یکشنبه اعلام کرد:هیاتی برای آزاد کردن تعدادی از اعضای این سازمان که در اوکراین به گروگان گرفته شده اند به این کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،ˈتاتیانا بی واˈسخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: گروهی به منظور مذاکره برای آزادی ناظران این سازمان به شرق اوکراین اعزام شده اند.

وی افزود: انتظار می رود این گروه امروز(یکشنبه) وارد مناطق شرقی اوکراین شوند.

13 تن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روزجمعه توسط جدایی طلبان اوکراین در مناطق شرقی این کشور دستگیر شده اند. چهار تن از این ناظران دستگیر شده آلمانی هستند.

جدایی طلبان اوکراین روزشنبه با اعلام خبر دستگیری ناظران اتحادیه اروپا ، این افراد را به جاسوسی برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متهم کردند.

جدایی طلبان اوکراین تاکید کردند که این ناظران را فقط در برابر جدایی طلبانی که نیروهای دولتی اوکراین آنان را به اسارت گرفته است، آزاد خواهند کرد.

این در حالی است که سرویس امنیتی اوکراین نیز اعلام کرد که ناظران خارجی دستگیر شده در شهر اسلاویانسک این کشور، به عنوان سپر انسانی استفاده می شوند.

سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه ای در تارنمای خود نوشت: نمایندگان رسمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرایط ناگواری نگاه داشته می شوند. یکی از این افراد به کمک پزشکی فوری نیاز دارد.

این بیانیه افزود: تروریست ها قصد دارند از این گروگان ها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

از سوی دیگرˈآندری کلینˈ(Andreï Kelin) نماینده روسیه در سازمان امنیت وهمکاری اروپا تاکید کرد: مسکو از تمامی امکانات خود به منظور کمک برای آزاد سازی این ناظران استفاده خواهد کرد.

وی افزود: روسیه به عنوان یکی از اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا معتقد است که تمامی این افراد باید هرچه سریعتر آزاد شوند.

اروپام **1583 ** 1064
کد N248308

وبگردی