آفتاب

شرکت عراقی های مقیم لبنان درانتخابات پارلمانی کشورشان/ پیش بینی حضور 60 درصدی

شرکت عراقی های مقیم لبنان درانتخابات پارلمانی کشورشان/ پیش بینی حضور 60 درصدی

بیروت – ایرنا – عراقی های مقیم لبنان امروز( یکشنبه) با حضور در 5 شعبه اخذ رای که در مناطق مختلف لبنان دایر شده در انتخابات پارلمانی کشورشان شرکت کردند درحالیکه پیش بینی شده است دست کم 60 درصد آنها آرای خود را به صندوق ها بریزند.

به گزارش ایرنا، کمیسیاریای عالی و مستقل برگزاری انتخابات پارلمانی عراق تاکید کرد که شرایط مناسب برای برگزاری این انتخابات در لبنان فراهم و همه امکانات مورد نیاز از جمله صندوق های اخذ رای در اختیار 5 شعبه رای گیری قرارداده شده است.

این انتخابات فردا ( دوشنبه ) هم برگزار می شود.

« غازی طه» مدیر دفتر برگزاری انتخابات در لبنان هم به نظارت بین المللی بر این انتخابات اشاره کرد و گفت که کارت های شناسایی ویژه برای برخی شخصیت های سیاسی و رسانه ای و همچنین سه یا چهار کمیته بین المللی صادر شده است و حتی اتحادیه عرب نیز بر این انتخابات نظارت می کند تا همه از شفافیت و سالم بودن روند برگزاری انتخابات مطمئن شوند.

کمیسیاریای عالی و مستقل انتخابات عراق یک توافق همکاری با اتحادیه عرب برای نظارت و تقویت همکاری در زمینه برگزاری این انتخابات امضا کرده است.

وی خاطرنشان کرد که دولت لبنان بویژه وزارت کشور برای تامین امنیت و نیازهای شعب اخذ رای همکاری زیادی با نمایندگی کمیسیاریای عالی مستقل و عالی برگزاری انتخابات پارلمانی عراق داشته است.

طه گفت که انتظار می رود بین ده هزار تا 12 هزار نفر از میان عراقی های مقیم لبنان که شرایط رای دادن را دارند، پای صندوق های رای بیایند.

« وعد الالوسی» سفیر عراق در لبنان هم هنگام انداختن رای خود در صندوق در یک شعبه در ضاحیه جنوبی بیروت، از حضور رای دهندگان عراقی ابراز رضایت کرد و گفت که قصد دارد از هر 5 حوزه اخذ رای بازدید کند.

وی تاکید کرد که سفارت عراق در لبنان هیچگونه دخالتی در برگزاری این انتخابات نداشته است و کمیسیاریای عالی و مستقل مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارد.

الالوسی با بیان اینکه پیش بینی می کند 60 درصد عراقی ها در این انتخابات شرکت کنند، ابراز امیدواری کرد که مردم عراق با حضور در پای صندوق های اخذ رای، در تعیین سرنوشت خود و کشورشان مشارکت کنند.

خاورم ** 1324
کد N248269

وبگردی