آفتاب

رهبر کره شمالی برای مقابله با آمریکا دستور توسعه ارتش را داد

رهبر کره شمالی برای مقابله با آمریکا دستور توسعه ارتش را داد

تهران - ایرنا - رهبر کره شمالی روز یکشنبه به ارتش این کشور دستور داد با هدف مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورش، برنامه توسعه ای را با جدیت دنبال کند.

دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی واکنشی به سخنان اخیر «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در سفر به کره جنوبی ارزیابی شده است.

رییس جمهوری آمریکا در سفر هفته جاری خود به سئول پایتخت کره جنوبی، همسایه شمالی این کشور را «طرد شده» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول به نقل از خبرگزاری کره شمالی، «کیم جونگ اون» در نشستی با اعضای کمیسیون مرکزی نظامی کره شمالی، دستوراتی را در توسعه ارتش خلق و شیوه های انجام آن ابلاغ کرد.

رهبر کره شمالی در دستور خود خواستار افزایش عملکرد ارتش و نقش ارگان های سیاسی آن برای مقابله با رویارویی آمریکا و به ثمر رسیدن ماموریت های تدافعی شد.

بیش از 28 هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی حضور دارند و کره شمالی همواره حضور این نیروها را نشان دهنده سیاست خصمانه واشنگتن علیه خود ارزیابی کرده است و معتقد است سیاست حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ را مجبور می کند تا قدرت بازدارندگی هسته ای خود را افزایش دهد.

کارشناسان معتقدند حضور ارتش آمریکا در منطقه، شبه جزیره کره را به سمت بی ثباتی سوق داده و سبب شده است تا دو کره که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح هستند، بارها به مرز وقوع یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

آساق 1450**1545
کد N248127

وبگردی