آفتاب
لاریجانی:

روحانی در ماجرای مک فارلین نقشی نداشت/سی دی"من روحانی هستم" دروغ است

روحانی در ماجرای مک فارلین نقشی نداشت/سی دی"من روحانی هستم" دروغ است

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دعواهای سیاسی و عملکرد برخی سیاسیون گفت: چند روز پیش سر و صداهایی در رابطه با پخش و توزیع سی دی با عنوان "من روحانی هستم" به وجود آمد که این موضوعات خلاف واقع است زیرا در این سی دی آقای روحانی را متهم کرده اند که در جریان مک فارلین حضور داشته اما ایشان نقشی در این امور نداشتند و عاملان این جریان هم اکنون مشخص هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در نشست مشترک با اعضای تشکل های کارگری و بسیج کارگران با بیان اینکه عزم دولت باید حمایت از تولید  و رونق اقتصادی باشد، گفت: رسانه ها هم باید در این راستا در جهت تبدیل این موضوعات به فرهنگ ملی تلاش کنند از طرفی دیگر فضای سیاسی کشور باید به سمت تولید باشد نه اینکه به مسائل مخل این امور بپردازد از این رو اگر مسئله اصلی کشور حمایت از تولید است آیا دغدغه سیاسیون کشور هم این موضوعات است یا مدام دعوا ایجاد کرده و ذهن ها را متفرق می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چند روز پیش سر و صداهایی در رابطه با پخش و توزیع سی دی با عنوان "من روحانی هستم" به وجود آمد که این موضوعات خلاف واقع است زیرا در این سی دی آقای روحانی را متهم کرده اند که در جریان مک فارلین حضور داشته اما ایشان نقشی در این امور نداشتند و عاملان این جریان هم اکنون مشخص هستند.

مسببان و عوامل توزیع سی دی "من روحانی هستم" به تاریخ هم دروغ می گویند

لاریجانی با تأکید بر اینکه دعوای داخلی برای مردم نان و آب نیست، تصریح کرد: مسببان و عوامل توزیع این سی دی حتی به تاریخ هم دروغ می گویند بنابراین اگر می خواهیم اصلاحات اقتصادی در کشور صورت گیرد همه باید یک صدا و متحد باشیم در غیر این صورت دود این تحرکات واقدامات تنها به چشم طبقات ضعیف می‌رود همچنین نمی توان با کلید آزادی بیان خلاف گفت.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در مصاف کشورهای خارجی است و آنها زور می گویند و در داخل هم مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه سرمایه گذاری داریم حال باید گفت چگونه با وجود دعواها به حل این مشکلات باید بپردازیم؟ بنابراین برای اینکه مشکلات تورم و اشتغال حل شود باید حجم سرمایه گذاری افزایش یافته و حجم دولت کوچک شود.

آرامش سیاسی، رکن توسعه کشور است

لاریجانی با تأکید بر اینکه آرامش سیاسی رکن توسعه در کشور است، گفت: ما هیچگاه آرامش گورستانی نمی خواهیم اما دروغ گفتن و سی دی پخش کردن خلاف واقع است از طرفی دیگر باید از مسببان توزیع این سی دی ها پرسید که پیش خدا چه جوابی می خواهند بدهند و قطعا این اقدامات هیچ نتیجه ای جز افزایش اختلاف ندارد از این رو ما نباید مشی مارکسیسم ها را داشته باشیم زیرا هیچ وقت هدف وسیله را توجیه نمی کند.

رئیس قوه مقننه بر لزوم وجود انتقاد منصفانه تأکید کرد و گفت: این موضوع به این معنی نیست که از هر ابزاری برای کوبیدن افراد استفاده کنیم همچنین در مجلس هم اعتقادات بسیاری میان نمایندگان وجود دارد اما باید با آرامش این امور مصرف شود.دعواهای داخلی برای مردم نان و آب نیست.

وی ادامه داد: بعضی ها در چند وقت اخیر درباره مقوله هدفمند کردن یارانه ها خرده می گیرند که چرا افراد زیادی برای گرفتن یارانه ثبت نام کرده اند اما تصور من این است که این موضوع طبیعی است چون شرایط کشور اقتضا می کند از طرفی دیگر باید کمک کنیم تا منابع حاصل از یارانه ها به سمت تولید و رونق اقتصاد برود همچنین همه در شرایط کنونی باید کمک کنند تا مشکلات مردم حل شود که این موضوع با فضایی آرام و با گفتگو محقق می شود.

کد N248028

وبگردی