آفتاب

معاون فرماندار شهرضا: برخوردهای افراطی با نقش زن صدمه بر پیکره فرهنگ است

معاون فرماندار شهرضا: برخوردهای افراطی با نقش زن صدمه بر پیکره فرهنگ است

معاون فرماندار شهرضا گفت: برخوردهای افراطی با نقش زن در اجتماع مانع بزرگی در پیشرفت جامعه و صدمه بر پیکره فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه اصفهان، سیدحمید بحرینی در جشن بزرگداشت مقام زن که در تالار سرو مجتمع شهید مدرس این شهرستان برگزار شد زنان را از اقشار مهم و تاثیرگذار در عرصه اجتماع دانست و اظهار کرد: در برهه‌ای از تاریخ، زنان با محدودیت‌های فراوان اجتماعی مواجه شدند و این طرز تفکر تا آنجا پیش رفت که به تصریح قرآن کریم زنان و دختران زنده به گور می‌شدند.

وی افزود: در مقابل این روش، با حاکمیت جهالت فکری گروهی روشنفکرنما در جامعه با به ابتذال کشیده شدن زن در جامعه صدمات فراوانی بر فرهنگ جامعه وارد شد.

معاون فرماندار شهرضا به تعاریف متعدد از نقش زن در اجتماع اشاره و اظهار کرد: با شعار برابری زن و مرد، زنان در برابر مردان قرار داده شدند در حالی که نظر اسلام بر وجود تعامل بین این دو گروه است.

بحرینی نقش زنان را در فرهنگ عامه قابل توجه دانست و اظهار کرد: در فرهنگ عمومی زن به مثابه روشنی و چراغ خانه و خانواده تعریف شده است که ریشه در نگاه جامعه ما به زن در طول تاریخ دارد.

معاون فرماندار شهرضا به حضور گسترده زنان در مجامع علمی و فرهنگی اشاره و عنوان کرد: پذیرش بیش از 50 درصدی زنان در کنکور مقطع کارشناسی و همچنین پذیرش 26 و 26.9 (بیست و شش و نه دهم) درصدی این قشر در دوره تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نشان از حضور گسترده و همچنین بسترهای مناسب جهت فعالیت زنان در مجامع علمی و فرهنگی دارد.

انتهای پیام

کد N247908

وبگردی