آفتاب
دبیرکل حزب موتلفه:

دلیلی برای تعجیل در نوشتن پیش‌نویس توافق وجود ندارد

دلیلی برای تعجیل در نوشتن پیش‌نویس توافق وجود ندارد

دولت باید در پذیرش هیئت‌های اروپایی احتیاط كند. كسی كه تریبون‌دار منافقین در اتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می‌كند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید در پذیرش هیئت‌های اروپایی احتیاط كند. كسی كه تریبون‌دار منافقین در اتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می‌كند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید.

به گزارش ایلنا، "محمدنبی حبیبی" که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، افزود: دولت باید قانون هدفمندی یارانه‌ها را وفق تبصره 21 قانون بودجه كل كشور در سال 93 اجراكند. قرار است در فاز دوم دولت به اقشار پر درآمد یارانه ندهد این متن قانون است. حال باید پرسید دولت چگونه می‌خواهد به مُرّ قانون عمل كند.

حبیبی با اشاره به اینكه سه سال است فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده است اما هیچ یك از نهادهای نظارتی دیدگاه خود را در مورد این اجرا و كاستی‌های آن و نیز كاستی‌های قانون ارائه نداده‌اند، بیان داشت: حداقل این انتظار وجود دارد که دیوان محاسبات وفق اصل 55 قانون اساسی تفریغ اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به همراه نظر كارشناسی خود ارائه کند تا چراغ راه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: شكی نیست كه انتظار دولت در مورد میزان انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها برآورده نشد و این موضوع باید مورد تحلیل دقیق دولتمردان قرار گیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: دولت باید در اخذ مالیات حقه از ثروتمندان و بازپس‌گیری منابع عظیم بانكی كشور در دست عده‌ای معدود و جلوگیری از ریخت و پاشهای دولتی طوری عمل كند كه اعتماد مردم را جلب نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن در كاخ سعدآباد به میزبانی همسر رئیس جمهور گفت: برپایی جشن به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) امر ممدوحی است اما چرا در كاخ سعدآباد؟ چرا با هزینه‌های سنگین؟ اصولاً چرا كارهای حاشیه دار و حاشیه ساز؟

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی كشور و مسئولیتهای دولت در این باره تصریح کرد: ممكن است عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب به بهانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دست به گرانی در قیمت‌ها بزنند و بازار را آشفته كنند. دولت باید بر اساس یك نقشه راه در كنترل و نظارت بازار به طور جدی همت كند. این اولویت نخست كاری دولت است. هر گونه حاشیه‌سازی دولت را از این وظیفه مهم دور می‌كند. دولت طی 9 ماه گذشته با كنترل نقدینگی در كنترل تورم توفیق نسبی داشته است و این قابل تقدیر است.

حبیبی در درمورد سفر هیات فرانسوی به تهران به همراه یك سناتور فرانسوی كه مدافع منافقین است، خاطر نشان کرد: پس از قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و به رسمیت شناختن سران منافقین، دولت باید در پذیرش هیئت‌های اروپایی احتیاط كند. كسی كه تریبون‌دار منافقین دراتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می‌كند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید. لازم است از سفرهای قبلی هیات‌های اروپایی درس بگیریم و اجازه ندهیم خطاهای دیپلماتیك كه در گذشته اتفاق افتاده تكرار شود.

وی افزود: وقتی آمریكا به سفیر قانونی ایران ویزا نمی‌دهد چرا به چنین شخصی اجازه ورود به ایران بدهیم؟

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درمورد توافق اخیر حماس و فتح اظهار داشت: اینكه گروههای فلسطینی به سمت وحدت و همگرایی بروند و در صف واحد علیه مطامع رژیم صهیونیستی بایستند امر مباركی است. در گذشته چندین بار این اتفاق افتاد اما عوامل رژیم صهیونیستی با نفوذ در جریان فتح آن را به هم زدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ناخشنودی خود را از این توافق اعلام كرده است. این نقطه قوت توافق است. اما حماس و دیگر گروههای فلسطینی كه وجود رژیم اشغالگر قدس را نامشروع می‌دانند و آن را به رسمیت نمی‌شناسند باید مراقبت كنند كه پشت پرده، فریب‌های پنهانی نباشد.

حبیبی در مورد تحولات اوكراین نیز گفت: آمریكا و روسیه به سمت عمیق‌تر شدن بحران اوكراین پیش می‌روند. آمریكا منافع روسها را در اوكراین هدف قرار داده است و تا سرحد درگیری مسلحانه به این امر اصرار دارد طبیعی است همین موجب عمیق‌تر شدن بحران می‌شود.

وی افزود: دیگر از آن جامعه جهانی كه اوباما در مقابله با ایران آن را به رخ ما می‌كشید چیزی نمانده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان خطاب به تیم هسته‌ای ایران بیان داشت: ما باید در درك زمان و شرایط تحریم دچار غفلت نشویم. دولت منافع ملی را با این درك در گفتگوها پیش ببرد. هیچ دلیلی وجود ندارد كه در نوشتن پیش‌نویس توافق با آنكه اختلافات زیادی هنوز وجود دارد تعجیل كنیم. ما بارها گفته‌ایم كه دولت آمریكا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هرگونه توافقی در امور هسته‌ای جز با لحاظ كردن حق مسلم ما در این مورد خارج از اصول سیاست خارجی ما است.

کد N247899

وبگردی