آفتاب
منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای قانون راه‌حل ناكام‌گذاشتن حاشیه سازان است

اجرای قانون راه‌حل ناكام‌گذاشتن حاشیه سازان است

دولت در درجه اول نباید تحت‌تاثیر جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌های مخالفانش قرار بگیرد. آنها می‌خواهند دولت به این حاشیه گرفتار شود و برای همین باید دولت باید صبوری کند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اجرای قانون و تحت تاثیر قرار نگرفتن بحران‌سازی‌ها را راه‌حل ناکام گذاشتن حاشیه‌سازان دانست.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص صحبت‌های اخیر دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مبنی بر اینکه تفرقه اصولگرایان موجب شکست آنها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری شد،‌ گفت: فکر می‌کنم توفیق هر جریان سیاسی در رقابتهای سیاسی، درک واقع بینانه نسبت به جامعه و شرایط رقیب است.

وی با بیان اینکه در صورت آسیب‌شناسی رفتار گذشته امکان موفقیت در انتخابات‌های گذشته محتمل‌تر است، اظهار داشت: انتخاباتی که در دور یازدهم ریاست جمهوری رخ داد مهمترین مشخصه‌اش حمایت اصلاح‌طلبان و نیروهای تحول‌خواه از آقای روحانی و انسجام اصلاح‌طلبان بود به طوری که می‌توان این انتخابات را پیروزی اصلاح‌طلبان دانست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: پس از پیروزی آقای روحانی ابتدا اصولگرایان نمی‌پذیرفتند که آنها شکست خوردند، بلکه می‌گفتند روحانی اصلاح‌طلب نیست و ما پیروز شده‌ایم و این درحالی بود که پیروزی آقای روحانی به خاطر انسجام و وحدتی بود که اصلاح‌طلبان برای دفاع از منافع ملی،‌ تحقق آشتی ملی و دور کردن تهدیدات از کشور به وجود آوردند و اولویت را بر این اساس قرار دادند.

منصوری با تاکید بر اینکه شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر فقط بخاطر عدم وفاق آنان نبود، اذعان داشت: مهمتر از عدم وفاق اصولگرایان، رویگردانی مردم از دولتی بود که اصولگرایان همه جانبه از آن حمایت می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصولگرایان نه تنها باید فقط به فکر اتحاد و انسجام باشند، یادآور شد: مهمتر از اتحاد و وفاق سیاسی جناح اصولگرا، آنها باید به فکر بازسازی اعتماد و سرمایه اجتماعی خویش باشند که در طی این هشت سال اخیر ضربه شدیدی خورده است.

وی در پاسخ به این سوال که شما چقدر بازگشت جریان احمدی‌نژاد را به قدرت محتمل می‌دانید، ابراز داشت: اصلاح‌طلبان همواره از انتخاباتی عادلانه،‌ دموکراتیک با حضور همه سلایق دفاع کرده‌اند و این را به نفع همه ملت و منافع ملی کشور می‌دانند.

منصوری با تاکید بر اینکه نباید نگاهی حذفی به جریان‌های سیاسی کشور داشت، خاطرنشان کرد: اگر انتخاباتی قانونی،‌ عادلانه و آزاد داشته باشیم با توجه به عملکرد ناکارآمد دولت قبل که میراثی ویران برای دولت فعلی محسوب می‌شود در کوتاه‌مدت شاهد بازگشت به قدرت آنها نیستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین بازگشت مجدد جریان احمدی‌نژاد را مرتبط با توفیق دولت روحانی در تحقق بخشیدن به مطالبات اجتماعی و شعارهای انتخاباتی‌اش دانست و افزود: اینکه دولت چگونه بتواند بدنه اجتماعی حامیان خود را نگه دارد بستگی به عملکرد و جامع عمل پوشاندن به شعارهایش و پاسخ دادن به مطالبات اجتماعی است.

وی با اشاره به تلاش مخالفان دولت تدبیر و امید برای ناکارآمد جلوه دادن دولت روحانی، بیان کرد: هرچقدر دولت در حل مشکلات اجتماعی و پاسخگویی به مطالبات مردم موفقتر باشد، مخالفان نیز تلاش بیشتری در این راستا خواهند کرد.

منصوری درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: مهمترین دستاورد دولت روحانی توفیق در عرصه سیاست خارجی و تلاش برای حل پرونده هسته‌ای کشورمان است که موجب شده تا بخشی از بحران‌های خارجی حل شود و شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها باشیم که در سیاست داخلی نیز موثر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: در دولت قبل در کنار سیاستهای نادرست اقتصادی شاهد اجرای نادرست و نابهنگام هدفمندی یارانه‌ها در بدترین زمان ممکن بودیم که مشکلاتی را ایجاد کرد که هم‌اینک دولت تدبیر و امید را گرفتار خود کرده، اما با وجود همه مشکلات شاهد توفیق دولت تدبیر و امید در کاهش تورم و میزان نقدینگی و تغییر رشد منفی اقتصاد به سمت مثبت و تلاش در جهت خروج از رکود اقتصادی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که دولت یازدهم باید در برابر حاشیه‌سازی‌های مخالفانش چه باید بکند، ابراز داشت: دولت در درجه اول نباید تحت‌تاثیر جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌های مخالفانش قرار بگیرد. آنها می‌خواهند دولت به این حاشیه گرفتار شود و برای همین باید دولت باید صبوری کند.

منصوری در پایان تاکید کرد: از سویی، رئیس‌جمهور مجری اجرای قانون اساسی است و همین پایبندی و اجرای قانون می‌تواند به حلع سلاح و ناکام گذاشتن بحران‌سازی‌های حاشیه‌سازان موثر باشد.

 

کد N247786

وبگردی