آفتاب

نظام سوریه پیش از آغاز انتخابات تکلیف درگیری‌ها را مشخص می‌کند

نظام سوریه پیش از آغاز انتخابات تکلیف درگیری‌ها را مشخص می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند که نظام سوریه درصدد است درگیری‌ها را در غوطه، حمص و حلب با توجه به موقعیت استراتژیک و بسیار مهم آن‌ها تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه برساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما، منابع اعلام کردند: نظام سوریه در فهرست مناطق و استان‌هایی که باید تا قبل از سه ژوئن آتی یعنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آزاد شوند سه محور حیاتی و استراتژیک را قرار داده است که نخستین محور غوطه شرقی است که حدود 30 تا 40 درصد از آن تحت کنترل مخالفان مسلح قرار دارد.

این منابع خاطرنشان کردند: محور دوم حمص و حومه‌های آن است که نماد بزرگی از سوریه به حساب می‌آید چرا که از یک سو اعتراض‌ها در سوریه از حمص آغاز شد و از سوی دیگر حمص یک مرکز استراتژیک است که دمشق را به لاذقیه مرتبط می‌سازد و حدود سه میلیون رای دهنده نیز در آن حضور دارند و این استان از مساحت گسترده‌ای برخوردار است که به 10 هزار کیلومتر مربع می‌رسد. مناطقی که افراد مسلح نیز در حمص آن را اشغال کرده‌اند، بسیار محدود است.

محور سوم که در فهرست اولویت‌های نیروهای سوری قرار دارد شهر حلب و مناطق اطراف آن است. نظام سوریه برای این محور اهمیت بسیار بالایی قائل است و آن را در لیست اولویت‌های خود قرار داده است، چرا که حلب پایتخت اقتصادی و معنوی سوریه به شمار می‌آید و در نتیجه مشارکت ساکنان آن در انتخابات می‌تواند اعتبار بسیاری را به نتایج انتخابات سوریه بدهد. به ویژه آنکه رای دهندگان ارمنی و مسیحی و همچنین حامیان مالی نظام سوریه در این شهر حضور دارند.

انتهای پیام

کد N247688

وبگردی