آفتاب

تیموشنکو خواستار پیوستن اوکراین به ناتو شد

تیموشنکو خواستار پیوستن اوکراین به ناتو شد

نخست وزیر اسبق اوکراین برای حفاظت از این کشور در برابر تهدیدهای خارجی خواستار پیوستن آن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "یولیا تیموشنکو" در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت : اوکراین برای حفاظت از خود در برابر تهاجم روسیه باید عضو ناتو شود.

تیموشنکو که یکی از نامزدهای انتخابت ریاست جمهوری اوکراین است، افزود : هر چند در گذشته گروه کوچکی از مردم اوکراین از پیوستن آن به ناتو حمایت می کردند، اما تهاجم روسیه به شرق کشور موجب شده تا تغییری اساسی درباره پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ایجاد شود.

نخست وزیر اسبق اوکراین گفت: پوتین در حالی که با ما در حال جنگ است می تواند روحیات و تفکرات مردم اوکراین را تغییر داده و ما را در مسیر جدیدی قرار دهد و در این وضعیت ناتو بهترین گزینه است.

انتخابات ریاست جمهور اوکراین در تاریخ 25 می برگزار می شود و این در حالی است که شرق این کشور همچنان درگیر بحران اقدامات جدایی طلبان است.

شهرهای شرقی اوکراین که بخشی از ساکنان آنها را روس تبارها تشکیل می دهند، خواستار استقلال از کی یف و الحاق به روسیه هستند و همین امر مشکلات فراوانی را برای اوکراین به وجود آورده است.

کشورهای غربی که بحران اوکراین به سبب دخالتهای آنها در امور این کشور به وجود آمده روسیه را متهم به تحریک روس تبارهای اوکراین می کنند و همزمان با این اقدام، آمریکا نظامیان خود را به کشوهای همسابه روسیه اعزام می کند.

مجموع این تحولات سبب شده تا اوکراین و روسیه در وضعیتی نزدیک به جنگ قرار بگیرند. حضور نظامیان روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین و برگزاری رزمایشهای متعدد از سوی نظامیان روسی سبب حساسیت بیش از حد کی یف و کشورهای غربی در این رابطه شده است.

 

 

 

 

کد N247650

وبگردی