آفتاب

ادامه تظاهرات در سراسر مصر/صدور احکام بی‌سابقه علیه حامیان اخوان‌المسلمین

ادامه تظاهرات در سراسر مصر/صدور احکام بی‌سابقه علیه حامیان اخوان‌المسلمین

در حالی که دادگاه کیفری المنیا حکم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه مخالفان نظام کنونی مصر صادر کرد حامیان اخوان‌المسلمین همچنان به تظاهرات و راهپیمایی‌های خود علیه "نظام کودتاچی" در شهر و استان‌های مختلف مصر ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دادگاه کیفری المنیا 11 تن از حامیان اخوان المسلمین را از 57 تا 88 سال حبس محکوم کرد که این حکم‌ها بالاترین مجازاتی است که در تاریخ دستگاه قضایی علیه متهمان صادر شده است.

پیشتر دادستانی کل مصر پرونده این متهمان را به اتهام برپایی تجمع و حمله به مرکز ایست پلیس شهر سمالوط در استان المنیا و پیوستن به گروه ممنوع‌الفعالیت اخوان المسلمین به دادگاه کیفری ارجاع داد.

حکم‌های صادره علیه این متهمان متفاوت است چرا که متهم ردیف اول به 88 سال حبس و متهم ردیف دوم به 57 سال حبس و سایر متهمان به 63 سال حبس محکوم شده‌اند و دادگاه چهار تن دیگر را تبرئه کرده است.

این قاضی که این حکم‌های بی‌سابقه را صادر کرده است همان شخصی است که پیشتر دستور ارجاع پرونده اعدام 529 عضو اخوان المسلمین را به مفتی مصر صادر کرد تا نظر شرع را در خصوص اعدام این افراد جویا شود.

در همین راستا حامیان اخوان المسلمین در اعتراض به قانون محدودیت تظاهرات، راهپیمایی به سمت کاخ ریاست ‌جمهوری الاتحادیه برپا کردند.

حامیان اخوان المسلمین درخواست خود را برای آزادی بازداشت شدگان سیاسی مطرح کرده و شعار "حکومت نظامی سرنگون شود" سر دادند و برخی از آن‌ها به سمت نیروی پلیس سنگ پرتاب کردند.

در همین راستا ساکنان استان الفیون واقع در جنوب قاهره مراسم تشییع جنازه فردی را برگزار کردند که روز جمعه به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مصر کشته شده بود.

در همین حال مخالفان نظام کنونی مصر تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌هایی را برای پایان حکومت نظامی و بازگشت روند دموکراسی در جیزه، شهر ساحلی اسکندریه، شهر منصوره در استان دقهلیه و در استان سوئز برپا و بازگشت دولت فاسد به روی کار و سرقت دستاوردهای مردم توسط کودتاچیان را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N247507

وبگردی