آفتاب

اعزام تیم سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین برای آزاد کردن ناظران بازداشت شده

اعزام تیم سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین برای آزاد کردن ناظران بازداشت شده

سازمان امنیت وهمکاری اروپا در حال اعزام یک تیم مذاکره‌کننده به منظور آزادسازی گروهی از ناظران بازداشت شده این سازمان در شرق اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهید تا آزادی این ناظران را تضمین کنیم. یک تیم مذاکره‌کننده به اسلاویانسک اعزام شده‌اند تا بر روی مسئله آزادسازی این گروه هشت نفره از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین کار کنند.

این ناظران ماه گذشته میلادی به اوکراین اعزام شده بودند تا وضعیت سیاسی و امنیتی در این کشور را به دنبال اعتراضات حامیان روسیه در مناطق شرق اوکراین زیر نظر بگیرند. مبارزان حامی روسیه که گزارش شده این ناظران را دستگیر کرده‌اند، مدعی هستند که یک جاسوس اوکراینی نیز با این گروه همسفر بوده است. یکی از سخنگویان این مبارزان گفت، آن‌ها آزادی این ناظران را در ازای آزادی افراد خودشان رد نکرده‌اند.

جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در اوکراین ناظران بین‌المللی دستگیر‌شده را متهم به "جاسوسی برای ناتو" کرده‌اند. همزمان فرستاده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت، مسکو همه قدم‌های لازم برای آزادی ناظران را بر‌می‌دارد.

خبرگزاری‌های روسی اعلام کردند که مسکو می‌گوید، همه قدم‌های ممکن را برخواهد داشت تا ناظران نظامی بین‌المللی آزاد شوند. آندری کلین، فرستاده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ما فکر می‌کنیم که این افراد باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

انتهای پیام

کد N247310

وبگردی