آفتاب

حمدین صباحی: اخوان‌المسلمین جایی در مصر ندارد

حمدین صباحی: اخوان‌المسلمین جایی در مصر ندارد

حمدین صباحی اعلام کرد که اخوان المسلمین در پی ارتکاب اشتباهات و خشونت‌ها، چه به عنوان یک حزب سیاسی و چه به عنوان یک گروه منشعب شده از یک تشکل بین‌المللی در آینده مصر جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حمدین صباحی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در نشست حزب ائتلاف مردمی که حمایت خود را از کاندیداتوری وی اعلام کرده است، بیان کرد: اخوان المسلمین به دلیل اشتباهاتش و به دلیل خشونت‌هایی که مرتکب شده است، چه به عنوان حزب سیاسی که در سایه قانون اساسی تاسیس احزاب بر اساس دین ممکن نیست یا چه به عنوان گروهی که از یک تشکل بین‌المللی نشات گرفته جایی در مصر ندارد.

وی تاکید کرد که به این مساله ایمان دارد که باید علیه کسانی که دستانشان به خون و یا فساد سیاسی آلوده شده است عدالت را اجرا کند اما این کار را بدون انتقام جویی و به صورت غیرگزینشی انجام خواهد داد.

صباحی در خصوص نواری که پیرامون سخنان وی در مورد محاکمه عبدالفتاح السیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر و وزیر دفاع سابق این کشور منتشر شده بود، عنوان داشت: من گفتم که با السیسی به عنوان یک جنایتکار رفتار نمی‌کنم که به دنبال محاکمه وی باشم اما روزنامه‌ها کلمه "اما" را به سخنان من اضافه کرده و یک سایت دیگر سخنانی را منتشر کرد که من نگفته بودم.

پیشتر روزنامه الیوم السابع نوار صوتی را از حمدین صباحی منتشر کرد که در آن گفته بود به دنبال محاکمه السیسی و همچنین تمام کسانی است که در ریختن خون مصری‌ها دست داشتند.

وی همچنین تصریح کرده بود تمام کسانی که خون برخی از اعضای اخوان المسلمین را ریختند در حالیکه هیچ ارتباطی با فعالیت‌های تروریستی نداشتند، محاکمه خواهد کرد.

صباحی پیشتر مدارک کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری ارائه داد که قرار است و رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در اواخر ماه آتی شد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح السیسی با هیاتی از ورزشکاران دیدار کرد.

وی در این دیدار خاطرنشان کرد که اصول مذاکره و گفت‌وگو را داخل نهاد نظامی یاد گرفته است که این نهاد بر اساس شنیدن نظرات مختلف در هنگام تصمیم‌گیری‌ها مبتنی است.

وی در ادامه گفت: سازمان نظامی بر پایه مذاکرات جدی و شنیدن تمام دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مبتنی شده است.

انتهای پیام

کد N247118

وبگردی