آفتاب

پیشروی ارتش سوریه در منطقه استراتژیک الملیحه ادامه دارد

پیشروی ارتش سوریه در منطقه استراتژیک الملیحه ادامه دارد

تهران - ایرنا - ارتش سوریه با پیشروی در منطقه استراتژیک الملیحه در غوطه شرقی شماری از افراد مسلح را به هلاکت رساند.

شبکه المیادین روز یکشنبه گفت: ارتش سوریه با پیشروی در شهرک ˈالملیحهˈ در غوطه شرقی در ریف دمشق، عده زیادی از افراد مسلح را به هلاکت رساند. دست کم 10 تن از فرماندهان گروه های مسلح در بین کشته های این عملیات هستند.

برپایه این گزارش، نبردهای سنگین بین واحدهایی از ارتش و افراد مسلح همچنان ادامه دارد.

الملیحه ورودی اصلی غوطه شرقی است و آزادسازی الملیحه از سوی ارتش می تواند سناریویی را که اخیرا در قلمون در ریف دمشق اجرا شد در این منطقه تکرار کند چون آزادسازی یبرود موجب شد شهرک های دیگر اطراف آن به سرعت پس از یبرود به دست ارتش سوریه آزاد شوند.

به گزارش المیادین، ارتش سوریه با عملیات کمین علیه عناصر گروه تروریستی ˈجیش الاسلامˈ عده ای از آنان را به هلاکت رساند.

تسلط ارتش سوریه بر الملیحه مقدمه ای برای تسلط بر منطقه الغوطه خواهد بود. تعدادی از نیروهای پیاده ارتش در پیشروی سریع خود به مرکز الملیحه رسیده اند.

گروه های مسلح وابسته به جیش الاسلام به ریاست ˈزهران علوشˈ و افراد جبهه النصره و برخی گروه های وابسته به ارتش آزاد تلاش کردند صفوف دفاعی خود را در الملیحه بازسازی کنند.

به نظر می رسد اهمیت حیاتی الملیحه برای هر دو طرف درگیری، اجازه نمی دهد تکلیف جنگ در مدت کوتاهی تعیین شود.

شیوه جنگی ارتش سوریه برای تصرف الملیحه متکی به آتش توپخانه برای گلوله باران استحکامات گروه های مسلح و آتشباری روی جاده های کمک رسانی از عمق منطقه الغوطه به الملیحه است.

اطلاعات مربوط به این اهداف را هواپیماهای تجسسی ارتش جمع آوری می کند.

الملیحه خط مقدم جبهه برای افراد مسلح در الغوطه است.

گفته می شود بیش از 16 هزار فرد مسلح در منطقه الغوطه حضور دارند و از تجهیزات و سلاح و مهمات زیادی بهره مند هستند. آنان طی 2 سال گذشته ضمن آشنایی کامل با وضعیت جغرافیایی منطقه، تونل ها و استحکامات زیادی در این منطقه ایجاد کردند.

خاورم 1491 *1446
کد N247107

وبگردی