آفتاب
یک فعال دانشجویی:

اختلاس‌های میلیاردی موجب شد که مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف ندهند

اختلاس‌های میلیاردی موجب شد که مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف ندهند

رئیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: دستاورد ایران از رسیدن به نتیجه نهایی با 1+5 در چارچوب توافق ژنو و سرنوشت اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دو عامل تعیین‌کننده در اعتمادسازی دولت برای ملت است.

محمدحسین امینی هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه "شاخصه اعتماد مردم، تحقق شعارهای دولت، قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری است"، اظهار کرد: وعده تحقق تحول اقتصادی در زمان کوتاه و تغییر رویکرد دولت در سیاست خارجی دو شعار مهمی بود که در همراه کردن عموم اقشار جامعه با دولت تدبیر و امید و موفقیت حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد ماه سال 92 نقش بسزایی داشت.

وی به تفاوت اساس سیاست خارجی دو دولت روحانی و احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم همسو با اعمال سیاست تنش‌زدایی با غرب و فراهم‌سازی زمینه برای ارتباط سازنده با شش کشور قدرتمند جهان در چارچوب طرح ژنو پرداخت، اما طرف‌های غربی مذاکره‌کننده با ایران عملا با در پیش گرفتن یک رویکرد مغرضانه اصول دیپلماسی بین‌المللی را زیر پا گذاشتند.

امینی در ادامه گفت: بروز اختلاس‌ها و فسادهای مالی چند میلیارد تومانی در کشور و اسراف دولت قبل در برگزاری جشن‌های مناسبتی آن هم با استفاده از امکانات اماکن ملی از جمله دلایل عدم انصراف مردم از تکمیل فرم‌های خود اظهاری و دریافت یارانه نقدی بوده است. بهتر بود دولت با کاهش هزینه‌های جاری در بدنه دستگاه اجرایی به جای توسل به رسانه ملی، خود پیشگام الگوسازی برای اقشار جامعه می‌شد.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان، دستاورد ایران از رسیدن به نتیجه نهایی توافق ژنو با گروه 1+5 و سرنوشت اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را دو عامل مهم و تعیین کننده در اعتمادسازی دولت برای ملت دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران 35 سال پیش با رأی حداکثری آحاد مردم برگزیده شد و اعتماد به نظام هرگز با اعتماد به دولت‌ها یکسان نیست.

وی ادامه داد: دولت‌ها بر اساس یک زمان‌بندی چهار ساله در جریان یک انتخابات مبتنی بر مردم‌سالاری و با رأی آزاد مردم برگزیده می‌شوند و طبیعی است تفاوت در سلیقه‌ها در هر دوره موجب به قدرت رسیدن فردی با خط فکری ویژه از یک جناح سیاسی شود که مورد قبول پیروان گروه‌های دیگر سیاسی نیست.

این فعال دانشجویی در پایان، آرمان‌گرایی را مشخصه بدنه دانشجویی کشور دانست و تصریح کرد: توقع جوان امروز از رئیس دستگاه اجرایی، چیزی فراتر از رفع مشکلات کشور در عرصه سیاست داخلی و خارجی نیست.

انتهای پیام

کد N246986

وبگردی