آفتاب
/

حماس:موضع ما در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی کند/ تل اویو را به رسمیت نمی شناسیم

حماس:موضع ما در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی کند/ تل اویو را به رسمیت نمی شناسیم

تهران ، ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) روز شنبه اعلام کرد که با وجود مصالحه با سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) در مورد تشکیل یک دولت واحد ، موضع خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نخواهد داد .

به گزارش خبرگزاری رویترز از رام الله ، سامی ابوزهری سخنگوی حماس به این خبرگزاری گفت :ˈ موضوع به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان موضوع جدیدی نیست. آنچه اهمیت دارد این است که حماس هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته و نخواهد شناخت.

عباس خواستار تشکیل یک کشور فلسطینی در غزه و اراضی کرانه باختری و بیت المقدس شرقی است که در سال 1967 به اشغال اسرائیل در آمده است.

عباس پیشتر طی روز شنبه خطاب به رهبران ساف اعلام کرده بود که وی به تعهد خود نسبت به مذاکرات صلح تحت حمایت امریکا پایبند بوده و هر دولت وحدت ملی که با حماس تشکیل شود، اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت .

حماس که کنترل نوار غزه را در یک جنگ کوناه داخلی از جناح سکولار فتح متعلق به عباس خارج کرده ، از هزاران رزمنده برخوردار است.

حماس از زمان کنترل منطقه نبردهای متعددی با اسرائیل کرده است.

یک مقام ارشد امریکا روز پنجشنبه گفته بود که تشکیل یک دولت واحد با حماس می تواند اعطای یک کمک بودجه ای و امنیتی سالانه حدود 500 میلیون دلاری به عباس را زیر سوال ببرد.

این مقام به رویترز گفته بود : یک دولت فلسطینی در آینده باید بدون ابهام و به طور صریح به عدم خشونت ، شناسایی کشور اسرائیل و پذیرش توافقنامه ها و تعهدات قبلی بین طرفین پایبند باشد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N246952

وبگردی