آفتاب

تیموشنکو بر عضویت اوکراین در ناتو تاکید کرد

تیموشنکو بر عضویت اوکراین در ناتو تاکید کرد

مسکو-ایرنا- یولیا تیموشنکو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و رهبر حزب باتکیفشینا (میهن پدری) بر لزوم عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، تیموشنکو روز شنبه گفت: اوکراین باید به عضویت ناتو درآید زیرا که سیاست خارجی این کشور تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با عضویت در این پیمان، اوکراین از سیستم تامین امنیت آن استفاده و به افزایش سطح توانمندی دفاعی خود می پردازد.

تیموشنکو روسیه را به جنگ افروزی و اجرای سیاست خصمانه علیه اوکراین متهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت که وضعیت افکار عمومی اوکراین تغییر کرده و اکثریت علیه روسیه می باشند.

وی افزود: اگر چه در سابق بسیاری از مردم اوکراین مخالف ورود کشور خود به پیمان آتلانتیک شمالی بودند اما در شرایط کنونی وضعیت افکار عمومی کشور بطور اساسی تغییر کرده است.

تیموشنکو گفت: در وضعیت کنونی، عضویت در ناتو بهترین انتخاب برای اوکراین است.

روابط اوکراین و روسیه به ویژه پس از ضمیمه شدن منطقه کریمه به مسکو تیره شده است و ناتو بارها به مسکو نسبت به عواقب اقدامات آن علیه اوکراین هشدار داده است.

خانم تیموشنکو در دوره نخست وزیری خود در سالهای 2008 تا 2009تلاش های گسترده ای برای عضویت اوکراین در ناتو به عمل آورد اما در آن موقع با توجه به عدم استقبال ناتو از پیوستن این کشور و نیز مخالفت اکثریت اوکراینی ها از عضویت در بلوک ناتو این امر محقق نشد.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1917
کد N246932

وبگردی