آفتاب
امین‌زاده تأکید کرد:

صاحبان اندیشه و نوآوری باید مورد احترام و حمایت قانونی قرار گیرند

صاحبان اندیشه و نوآوری باید مورد احترام و حمایت قانونی قرار گیرند

معاون حقوقی رییس‌جمهوری عصر امروز (شنبه) در چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با رویکرد ویژه به نقش سازمان‌های مدیریت جمعی اظهار امیدواری کرد تا این همایش‌ها بتواند در جهت گسترش و آگاهی عمومی مردم در حوزه مالکیت فکری نقش به سزایی ایفا نماید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر الهام امین‌زاده با بیان اینکه انسان‌ها برای آنچه که به لحاظ علمی، صنعتی و علوم انسانی می‌آفرینند، حقوقی دارند که باید مورد احترام قرار بگیرد، تصریح کرد: امروز حقوق مالکیت فکری جایگاهی ویژه یافته و مراکز و رشته‌های تخصصی نیز در این حوزه تأسیس شده است.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد:‌ احترام و حمایت قانونی از هر صاحب فکری که ابداع و نوآوری دارد، نیازمند قوانینی است و در این راستا در کمیسیون لوایح دولت با همکاری وزارتخانه‌های گوناگون در حال بررسی و ویرایش دقیق لایحه قانون جامع مالکیت فکری هستیم و فکر می‌کنیم که این لایحه می‌تواند برای دیگر کشورها نیز الگو باشد.

دکتر امین‌زاده با اشاره به تصویب قوانین مختلفی از جمله قانون ثبت علائم و اختراعات، حقوق مؤلفان و مصنفین، قانون رعایت حقوق ترجمه، تکثیر کتب و نشریات و قانون حمایت از نرم‌افزارهای رایانه‌ای در سال‌های گذشته؛ اظهار امیدواری کرد تا قانون جامع حقوق مالکیت فکری در سال ۹۳ تصویب شود و بتواند دغدغه مؤلفان و ناشران علمی، ادبی و هنری و صنعتی را برطرف کند.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری افزود: با اجرای قانون جامع حقوق مالکیت فکری، حمایت از مؤلفان و صاحبان آثار علمی، ادبی، هنری و صنعتی انجام شده و انگیزه‌ها برای ادامه فعالیت در این بخش ارتقاء خواهد یافت.

دکتر امین‌زاده با بیان اینکه ما به حقوق مالکیت فکری در راستای توسعه جامع و خدمت به بشریت می‌نگریم و این حق با احترام به حقوق و رفاه انسان‌ها موجب توسعه می‌شود،‌گفت: حقوق مالکیت فکری یک حق بشری است که بایستی در کنار سایر حقوق محترم شمرده شود.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری با اشاره به رویکرد چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط، سازمان‌های مدیریت جمعی و حمایت این سازمان‌ها از افراد مبدع را مورد تأکید قرار داد.

دکتر امین‌زاده همچنین اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از اساتید برجسته و تشویق دانشجویانی که پایان‌نامه‌های تحصیلی خود را در زمینه حقوق مالکیت فکری قرار می‌دهند، بتوانیم این تلاش‌ها را در قالب لوایح لازم به قانونی در جهت حمایت از مؤلفان و صاحبان آثار علمی، ادبی، هنری و صنعتی در بیاوریم.

انتهای پیام

کد N246827

وبگردی