آفتاب
نهاوندیان در دیدار هیأت اقتصادی بلژیک تاکید کرد:

فرصت استراتژیک اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با ایران

فرصت استراتژیک اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با ایران

رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در دیدار هیأت اقتصادی بلژیک ضمن اشاره به روابط رو به توسعه ایران با کشورهای اروپایی تاکید کرد: اروپا از فرصت استراتژیک کنونی برای توسعه روابط با ایران استفاده کند.

دکتر محمد نهاوندیان با اشاره به اقدامات غیرقانونی برخی از قدرت های جهانی در قبال مردم ایران گفت: تحریم و تهدید راه حل مشکلات نیست، چرا که منجر به شکست خواهد شد و در شرایط جدید باید با حسن نیت بیشتر به راه حل برد – برد رسید.

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه ارتباط دادن مسایل اقتصادی به مسایل سیاسی اشتباه است، جمهوری اسلامی ایران را شریک مطمئن بسیار خوبی برای شرکت‌های اروپایی دانست.

دکتر نهاوندیان جایگاه منحصر به فرد ایران در تأمین امنیت انرژی در عرصه بین المللی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر فرصت بسیار استراتژیک برای کشورهای اروپایی و بویژه بلژیک فراهم شده است تا روابط خوبی در زمینه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

هیات اقتصادی بلژیک نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط ایران و اتحادیه اروپا بر گسترش هرچه بیشتر همکاری های ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N246825

وبگردی