آفتاب

جهانگیری: دولت مصلحت و دغدغه کارگران را مدنظر قرار می‌دهد/فرصتی برای اشتباه و حاشیه نداریم

جهانگیری: دولت مصلحت و دغدغه کارگران را مدنظر قرار می‌دهد/فرصتی برای اشتباه و حاشیه نداریم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "در دولت مصلحت و دغدغه‌های جامعه کارگری در نظر گرفته می‌شود"، خطاب به کارگران گفت: نسبت به مسائل و دغدغه‌هایی که در ارتباط با تأمین اجتماعی و مسائل کارگران وجود دارد نگران نباشید، چراکه دولت تدبیر و امید مصلحت شما را بر همه مسائل ترجیح می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در همایش کارگر، سلامت و تأمین اجتماعی که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: دولت اجازه نخواهد داد در اداره امور روش‌هایی در پیش گرفته شود که وقت مدیران به مسائل بیهوده و حاشیه‌ای تلف شود.

وی افزود: امروز دیگر فرصت اشتباه و پرداختن به موضوعات فرعی و حاشیه‌ای را نداریم و باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات و مسائل کشور بکار بگیریم.

معاون اول رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد دردولت تدبیر و امید روز به روز شاهد اتفاقات خوب و ارائه طرح‌های نو در بخش کارگری و رفاه اجتماعی باشیم.

جهانگیری ضمن تبریک هفته کارگر، با اشاره به اهمیت جامعه کارگری در اسلام خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام و در آموزه های دینی کارگر و قشر زحمتکش تولیدکننده از جایگاه والایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این ۳۵ سال جامعه کارگری بیش از دیگران متحمل فشارهای اقتصادی بود و در عین حال قویترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی نیز همین مجموعه‌های کارگری بودند که هیچ گاه در دفاع از انقلاب اسلامی تردید به خود راه نداده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد که نظام جمهوری اسلامی بتواند به خواسته‌های به حق جامعه کارگری جامه عمل پوشانده و مشکلات و گره‌های زندگی این قشر زحمتکش را حل کند.

جهانگیری با بیان اینکه "توسعه پایدار جز از طریق سلامت آحاد جامعه محقق نمی‌شود"، اظهار کرد: سلامت جامعه نیز جز با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف تحقق نمی‌یابد و اگر بخواهیم کشور را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کنیم باید به طور جدی به موضوع سلامت جامعه بپردازیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به منابعی که از بودجه و طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به موضوع سلامت و درمان اختصاص یافته است، گفت: با برنامه‌ریزی و ساز و کارهایی که دولت طراحی کرده است امیدواریم در سال ۹۳ بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم را به خصوص در بخش هزینه‌های درمانی مرتفع کنیم.

وی در ادامه جامعه کارگری را مهمترین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی توصیف کرد و افزود: یکی از سیاست‌هایی که به دنبال سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار گرفته این است که بخش تولید در سال ۹۳ از رکود خارج شود، چراکه امروز شاهد آن هستیم که فعالیت برخی بنگاه‌های تولیدی متوقف شده و برخی نیز با ظرفیت پایین کار می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: کشوری که هر سال منابع هنگفتی از درآمدهای نفتی در اختیار دارد می‌تواند این منابع را در خدمت بخش تولید قرار دهد و دولت نیز در این راستا برنامه‌های اقتصادی مناسبی طراحی کرده که امید است بتوانیم این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

عده‌ای تلاش می‌کنند دولت را وارد مسائل حاشیه‌ای و موضوعات بی‌حاصل کنند

وی با اشاره به اینکه "عده‌ای خواسته یا ناخواسته تلاش می‌کنند دولت را وارد مسائل حاشیه‌ای و موضوعات بی‌حاصل کنند"، افزود: رئیس‌جمهور عزیز جناب آقای دکتر روحانی به عنوان یک انسان مجرب، دانشمند و علاقه‌مند به حل مسائل، با مردم پیمان بسته که موانع و مشکلات را مرتفع کند.

جهانگیری اضافه کرد: در میان این افراد که تلاش می‌کنند دولت را وارد حاشیه کنند عده‌ای که به ظاهر خیرخواه هستند این انتقاد را به دولت وارد می‌کنند که چرا دولت شعار نمی‌دهد اما باید به آنها یادآور شویم که نتیجه شعار را در گذشته مشاهده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه "رئیس‌جمهور سوگند خورده که عقل و تدبیر خود را به کار بیندازد و مسائل کشور را به پیش ببرد"، خاطرنشان کرد: در همین راستا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با قدرت و در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری وارد مذاکره شده و به دنبال تثبیت حق و حقوق ملت ایران هستند و تاکنون شاهد آن بوده‌ایم که بنیان تحریم‌ها یکی پس از دیگری از هم پاشیده شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در این مقطع حتی یک تحریم جدید علیه کشور وضع نشده و در زمینه فروش منابع نفتی و تأمین مواد اولیه کارخانجات تولیدی نیز گره‌ها تا حدی باز شده است.

یک چک ۱۷ هزار میلیارد تومانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی در اختیار یک فرد قرار گرفت

جهانگیری با تاکید بر اینکه "رئیس‌جمهور به همراه تیم سیاسی و اقتصادی خود در حال تدبیر برای ثبات و آرامش کشور است"، گفت: یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند ملاک ارزیابی و مقایسه عملکرد و مدیریت دولت تدبیر و امید با دولت گذشته باشد، سازمان تأمین اجتماعی است که شاهد بودیم یک فقره چک به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان از سوی این سازمان در اختیار یک فرد قرار گرفت که البته هم‌اکنون در زندان است و اگر با سرعت به این موضوع رسیدگی نمی‌شد، معلوم نبود سرنوشت این منابع چه می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع خروج از رکود را از سیاست‌های اصلی دولت در سال ۹۳ عنوان کرد و افزود: دولت به دنبال آن است که موانع پیش روی بخش تولید و صادرات غیرنفتی را از میان بردارد و زمینه ایجاد فرصتهای شغلی در کشور را فراهم کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه "در سال جاری پروژه‌های عمرانی باید از شتاب بیشتری برخوردار شوند"، گفت: بخشی از کارگران به دلیل رکود اقتصادی و کاهش طرح‌های عمرانی شغل خود را از دست داده‌اند که انتظار می‌رود با منابع خوبی که دولت برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سال ۹۳ پیش‌بینی کرده شاهد رونق و شکوفایی این بخش باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "دولت به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی است"، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است اقتصاد کشور را با روش‌های علمی مدیریت کند و اعتقاد دارد که بخش خصوصی باید محور و مدار حرکت اقتصاد کشور باشد و بنگاه‌های اقتصادی نیز باید با مدیریت عرضه و تقاضا به شکل مطلوب اداره شوند.

انتهای پیام

کد N246776

وبگردی