آفتاب

بهبودی 8 بیمار مبتلا به ویروس ˈکروناˈ در امارات

بهبودی 8 بیمار مبتلا به ویروس ˈکروناˈ در امارات

تهران- ایرنا- اداره بهداشت ابوظبی روز شنبه از بهبودی 8 نفر که به تازگی به ویروس ˈکروناˈ مبتلا شده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ˈامارت الیومˈ، اداره بهداشت ابوظبی با اعلام اینکه 8 بیمار مبتلا به ویروس کرونا بهبودی خود را به دست آورده اند، افزود: 10 فرد مبتلا به این ویروس نیز پیشتر سلامت خود را به دست آورده بودند که تعداد بیماران بهبود یافته به 18 نفر می رسد.

بر اساس این گزارش ، مسوولان پزشکی پس از اطمینان یافتن از ابتلای این 8 نفر به ویروس کرونا، آنها را در اقدامی پیشگیرانه در بیمارستان بستری کردند.این بیماران بدون آنکه تحت درمانی خاصی قرار گیرند، پس از 14 روز سلامتی خود را به دست آوردند.

از سوی دیگر، اداره بهداشت ابوظبی از ابتلای 7 نفر به این ویروس خبر داد و اعلام کرد که علائم مشخصی از این ویروس در اکثر این مبتلایان مشاهده نشده است و فقط در برخی از افراد علائم اندکی ظاهر شده است. این افراد به بیمارستان منتقل شدند و انتظار می رود با بستری شدن در بیمارستان پس از چند روز بهبودی خود را به دست آورند.

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است که ویروس کرونا در وضعیت کنونی تهدیدی برای بهداشت عمومی به شمار نمی آید و نیازی به ممنوع کردن سفر به هیچ کدام از کشورها، تحت آزمایش قرار دادن افراد در مبادی ورودی یا محدود کردن تجارت نیست.

در حال حاضر درمانی برای این نوع ویروس وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن تهیه و تولید نشده است .

این خانواده ویروسی اولین بار در سال 1960 کشف شده است که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها می باشد .

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی ، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است

مترجمام**9329**1010
کد N246763

وبگردی