آفتاب

چین خواستار ادامه همکاری های بین المللی برای انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه شد

چین خواستار ادامه همکاری های بین المللی برای انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه شد

تهران – ایرنا - ˈچن کانگˈ سخنگوی وزارت امور خارجه چین از در خواست این کشور برای ادامه همکاری های بین المللی در کوتاه ترین زمان ممکن برای انهدام کامل تسلیحات شیمیایی در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، کانگ حل سیاسی پرونده سلاح های شیمیایی سوریه را نمونه ای از همکاری بین المللی درباره مسایل امنیتی دانست و ضمن درخواست از همه طرف های مسوول جنگ در سوریه برای ادامه همکاری ها برای حل نهایی این پرونده افزود: پکن همواره سعی کرد در مسیر حل سیاسی پرونده سلاح های شیمیایی سوریه نقشی مهم و مثبت بازی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین ضمن اعلام مشارکت کارشناسان چینی در تحقیقات بین المللی در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه افزود: دراین خصوص کشتی های جنگی چین نیز تاکنون در همه ماموریت های مختلف برای مراقبت از انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به خارج شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به خارج وارد مرحله نهایی خود شده است، از همکاری همه طرف های مسوول برای پایان دادن به این مساله و رفع نگرانی های جامعه جهانی از سلاح های شیمیایی سوریه تقدیر و تشکر کرد.

مترجمام**1378**1010
کد N246719

وبگردی