آفتاب

نماینده مجلس ترکیه: دولت اردوغان از تروریست ها در سوریه حمایت می کند

نماینده مجلس ترکیه: دولت اردوغان از تروریست ها در سوریه حمایت می کند

آنکارا- ایرنا- ˈرفیق اریلمازˈ نماینده مجلس ترکیه از سیاست های دولت آنکارا علیه سوریه بشدت انتقاد کرد و گفت : حمایت از تروریستها در سوریه کمتر از جنایات معارضان سوری نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈ آتا یوردیˈ ، رفیق اریلماز نماینده مردم شهر مرزی حاتای ˈمرز ترکیه با سوریهˈ از حزب جمهوری یخواه خلق در یک کنفرانس خبری در مجلس ترکیه افزود: گفته می شود تروریست ها در مناطق مرزی ترکیه اسکان دارند و از طریق خاک ترکیه به تروریست ها در سوریه اعزام می شوند و تروریست های خارجی از طریق خاک ترکیه وارد خاک سوریه می شوند.

نماینده بزرگترین حزب مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکیه افزود: دولت اردوغان نزدیک به سه سال است که مرزهای خود را تحت کنترل گروه های تروریستی رها کرده و ساکنان این مناطق اذعان دارند که با مشکلات امنیتی ، مالی و بهداشتی روبه رو هستند و بیمارستانهای مناطق مرزی مملو از مجروحین معارضان و تروریستهای سوری است.

به گفته رفیق اریلماز، حامیان تروریستی باید مسوولیت جنایاتشان علیه سوریه را بپذیرند، حمایت از تروریستها در سوریه کمتر از جنایات معارضان سوری نیست.

وی افزود: . ترکیه به دلیل سیاست های اشتباه دولت اردوغان بهای سنگینی را پرداخته است و جان و مال مردم ترکیه نیز به خطر افتاده است.

خاورم ** 2010 **1010
کد N246624

وبگردی