آفتاب

آغاز رای‌گیری انتخابات پارلمانی عراق در سه منطقه تهران از یک‌شنبه

آغاز رای‌گیری انتخابات پارلمانی عراق در سه منطقه تهران از یک‌شنبه

انتخابات پارلمانی عراق یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری ساعت 9 تا 19 در تهران و شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انتخابات پارلمانی عراق در کشورهای مختلف که شهروندان عراقی مقیم در آن‌ها حضور دارند از صبح روز یک‌شنبه به مدت دو روز برگزار می‌شود.

در تهران این انتخابات در سه منطقه دولت‌آباد، خیابان ری و منطقه مسعودیه برگزار می‌شود. هم‌چنین در شهرهای دیگر از جمله قم که شهروندان عراقی مقیم ایران در آن حضور دارند، برگزار می‌شود.

شایان ذکر است انتخابات پارلمانی در کشورهای مختلف از جمله ایران از سوی نهاد مستقل انتخابات پارلمانی عراق که مستقل از دولت است و توسط مجلس نمایندگان انتخاب می‌شوند برگزار می‌شود. این نهاد دفتری را در تهران به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی عراق دایر کرده است. هم‌چنین شمارش اولیه آرای شهروندان عراقی مقیم ایران انجام می‌شود و نتایج پس از آن به عراق ارسال می‌شود.

در انتخابات قبلی پارلمانی حدود 23 هزار عراقی مقیم ایران در انتخابات شرکت کردند اما آمار دقیقی از این که در این دوره از انتخابات چه تعداد عراقی مقیم ایران شرکت خواهند کرد منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا، انتخابات پارلمانی عراق اولین انتخابات سراسری این کشور پس از خروج نیروهای آمریکایی است.

انتخابات سراسری پارلمانی عراق روز 10 اردیبهشت در این کشور برگزار می‌شود و رقابت برای به دست آوردن 328 کرسی پارلمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N246600

وبگردی