آفتاب

هند خواستار لغو قطعنامه سازمان ملل علیه میانمار شد

هند خواستار لغو قطعنامه سازمان ملل علیه میانمار شد

دهلی نو - ایرنا - هند روز شنبه خواهان لغو قطعنامه سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق بشر درمیانمار شد.

به گزارش ایرنا، ˈآشوک موکرجیˈ نماینده دائم هند در سازمان ملل در جلسه ای با عنوان ˈصلح، رشد و دموکراسی در میانمارˈ با استقبال از اصلاحات انجام شده دراین کشور گفت: اصلاحات اقتصادی و سیاسی انجام شده در میانمار از نظر دهلی نو بسیار مثبت است.

وی که اظهاراتش در رسانه های داخلی هند نیز منعکس شد افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخابات میانمار (سال آینده میلادی)، هند امیدوار است اصلاحات انجام شده موجب سیاست های دموکراتیک، آزادی زندانیان سیاسی و مذاکره با گروهای اقلیت شود.

این مقام هندی تاکید کرد: دهلی نو همچنان از میانمار حمایت خواهد کرد و خواهان لغو قطعامه حقوق بشر سازمان ملل علیه همسایه خود است.

نماینده هند ابراز عقیده کرد لغو این قطعنامه منجر به حمایت بین المللی از اصلاحات انجام شده در میانمار خواهد شد.

به گزارش منابع رسانه ای، این پیشنهاد هند با حمایت ویتنام همراه بوده است .

پیش ازاین مجمع حقوق بشر سازمان ملل از وضعیت نگران کننده حقوق بشر و نقض آزادی های بنیادی مردم در میانمار اظهار نگرانی کرده است.

این مجمع با رای مثبت کشورهای عضو قطعنامه نقض حقوق بشر را علیه میانمار به تصویب رساند.

برخی منابع می گویند، دولت میانمار از سال 2010 آغاز به انجام اقدامات اصلاحی سیاسی و اقتصادی کرده و در سال 2013 کشورهای عضو مجمع حقوق بشر با مشاهده اقدامات انجام شده توسط اعلام کردند که نیازی به تمدید قطعنامه علیه این کشور نیست . اما این قطعنامه هنوز به طور رسمی لغو نشده است.

ˈمانموهان سینگˈ نخست وزیر هند اسفند ماه گذشته درسفر به میانمار با ˈ یو تین سینˈ رییس جمهور این کشور دیدار و خواستار همکاری های بیشتر شد.

مقام های ارشد هندی در راستای سیاست نگاه به شرق کشورشان راه های گسترش همکاری ها در زمینه حمل و نقل، تجارت و گردشگری را با کشورهای همسایه در جهت رشد ایالت های شمال شرقی هند مورد بررسی قرار می دهند.

هند و میانمار حدود یک هزار و 600 کیلومتر مرز مشترک دارند.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N246598

وبگردی