آفتاب

نماینده تهران: سرنوشت هسته‌ای ۷۰ میلیون ایرانی نباید در یک اتاق در بسته رقم بخورد

نماینده تهران: سرنوشت هسته‌ای ۷۰ میلیون ایرانی نباید در یک اتاق در بسته رقم بخورد

تسنیم نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمی‌شود که تنها رئیس سازمان انرژی اتمی و در یک اتاق در بسته در مورد بازطراحی سایت اراک که به سرنوشت ملی ما مربوط است، تصمیم بگیرد بلکه دانشمندان، نخبگان و صاحب نظران باید درباره آن نظر دهند.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به پیشنهاد تیم مذاکره‌کننده ایران به کشورهای ۱+۵ برای بازطراحی رآکتور آب‌سنگین اراک اظهار داشت: مجلس به خوبی درگیر این موضوع شده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد اما متاسفانه رفتار دولتمردان در جهتی است که می‌خواهند قضیه را در سکوت و گذشتن از کنار مسئله پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه رفتارها به نفع منافع ملی کشور نیست، تصریح کرد: فضا را باید باز کرد تا هم مجلس و هم متخصصان بتوانند نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند چرا که بازطراحی سایت اراک یک کار فنی است و باید مورد بررسی کارشناسان و متخصصین قرار بگیرد.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: نمی‌شود که تنها رئیس سازمان انرژی اتمی و در یک اتاق در بسته در مورد این مسئله بسیار مهم که به سرنوشت ملی ما مربوط است، تصمیم بگیرد بلکه دانشمندان، نخبگان و صاحب نظران باید درباره آن نظر دهند و بررسی کنند که این اقدام در راستای منفعت ملی است یا خیر؟ چه دستاوردی خواهد داشت و چه درهای را به روی ملت ایران خواهد بست؟ لذا این ابهامات باید روشن شود و به استحضار ملت ایران برسد.

سرنوشت هسته‌ای ۷۰ میلیون ایرانی نباید از سوی عده‌ محدودی رقم بخورد

سلیمانی ادامه داد: صرف اینکه بگویند ما خودمان یک بازطراحی را انجام می‌دهیم، اصلا قابل قبول نیست چراکه این موضوع مربوط به سرنوشت و آینده ۷۰ میلیون ایرانی است و باید تمام جوانب کار مورد بررسی نخبگان و کارشناسان هسته‌ای کشور قرار گیرد نه اینکه تعداد محدودی برای یک ملت تصمیم بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: صدا وسیما باید فضا را باز کند تا کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای بتوانند دراین باره صحبت کنند و مردم را در جریان روند مذاکرات و دستاوردها و حتی اشکالات موجود قرار دهند؛ قرارگرفتن نخبگان و حتی مردم در جریان این اقدام، می‌تواند مفید باشد چرا که پیشنهادات آن‌ها در حل مشکلات موجود مؤثر است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد: هرچه پشتوانه مردمی تیم مذاکره‌کننده بیشتر باشد، آن‌ها با قدرت و اقتدار بیشتری در میز مذاکرات حاضر می‌شوند و مذاکرات موفق‌تر بوده و به نفع منفعت ملی تمام خواهد شد لذا تیم مذاکره‌کننده باید با استفاده از نظرات کارشناسی نخبگان، همراهی مردم را با خود داشته باشند.

 

45503

کد N246577

وبگردی