آفتاب

راهپیمایی پاکستانی ها در حمایت از ارتش/ بازداشت 40 نفر در عملیات ضد تروریستی در کراچی

راهپیمایی پاکستانی ها در حمایت از ارتش/ بازداشت 40 نفر در عملیات ضد تروریستی در کراچی

راهپیمایی پاکستانی ها در حمایت از ارتش، بازداشت 40 نفر در جریان عملیات ضد تروریستی در کراچی و تیراندازی در وزیرستان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن از راهپیمایی و تظاهرات مردم کراچی، لاهور، اسلام‌ آباد، راولپندی، حیدر‌آباد و دیگر شهرهای پاکستان در حمایت از ارتش پس از انتشار گزارش شبکه خبری جیو علیه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) خبر داد که ارتش را متهم اصلی ترور حامد میر روزنامه نگار معروف پاکستانی معرفی کرده بود.

معترضان با تجمع مقابل باشگاه مطبوعاتی کراچی به انتقاد از عملکرد شبکه خبری جیو به دلیل انتشار خبرهای دروغ علیه سازمان آی اس آی پرداخته و خواستار ادامه فعالیت خبرگزاری جنگ و شبکه جیو در کشورهایی همچون هند و آمریکا در صورت اعتماد نداشتن به فعالیت ارتش شدند.

شورای اتحاد اهل سنت، انجمن نوجوانان اسلام، حزب عوامی ملی و گروه علمای متحد نیز در بیانیه ای ضمن حمایت از ارتش بر لزوم تعطیلی شبکه خبری جیو تاکید کردند.

رسانه های پاکستانی همچنین از کشته شدن یکی از اعضای ارشد گروه لشکر جنگوی و بازداشت سه شبه نظامی در عملیات نیروهای امنیتی علیه مواضع شبه نظامیان در شهر بندری کراچی در مرکز ایالت سند در جنوب این کشور خبر دادند.

رسانه های پاکستانی همچنین از بازداشت 40 نفر در جریان عملیات ضد تروریستی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف شهر کراچی و کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن شماری در جریان تیراندازی امروز شنبه  میان اعضای دو قبیله در بخش لوارا مندی در وزیرستان در شمال غرب پاکستان خبر دادند.

در جریان درگیریهای اخیر میان شاخه های گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی و جنوبی در مرز با افغانستان 40 شبه نظامی کشته و دهها فرد دیگر زخمی شدند.

کد N246515

وبگردی