آفتاب

رهبران اخوان دوحه را ترک کردند

رهبران اخوان دوحه را ترک کردند

فارس نوشت:

یک روزنامه کویتی خبر داد که رهبران اخوان‌المسلمین و تعدادی از اعضای آن که در قطر مستقر بودند با استفاده از ۳ هواپیما دوحه را به مقصد لیبی ترک کردند.

به گزارش روزنامه السیاسة (24) منابع خبری آگاه از رسیدن رهبران بلندپایه گروه اخوان المسلمین از قطر به لیبی خبر دادند.

بنابراین گزارش، رهبران بلندپایه اخوان المسلمین پس از تعهدات قطر به «توافق ریاض» روز جمعه با استفاده از 3 هواپیما از دوحه به سمت فرودگاه معیتیقة طرابلس پرواز کردند. 

به گفته منابع سیاسی، نظامی و امنیتی لیبی تعدادی از رهبران اخوان المسلمین و تعدادی از افراد این گروه در این فرودگاه حضور داشتند که دوحه آن‌ها را از قطر اخراج کرده است.

این منابع می‌افزایند: در طول سه روز گذشته 3 هواپیمای قطری در این فرودگاه به زمین نشسته است و ده‌ها فردناشناس را با استفاده از ماشین‌هایی به مکان‌های نامعلوم در طرابلس منتقل کردند.

همچنین این گزارش ادعا می‌کند: فرودگاه بین‌المللی معیتیقة نزدیک 11 کیلومتری شرق طرابلس است که گروه‌های مسلح قطری بر آن تسلط دارند.

قطر پس از ترک سفرای کشورهای عربستان، بحرین و امارات از دوحه و برای پایان دادن بحران‌ سیاسی خود با این کشورها تعهداتی به عربستان داده است که به «توافق ریاض» معروف شد که بارزترین محور آن تغییر سیاست قطر درباره گروه اخوان المسلمین و حمایت نکردن از این گروه است.

قطر پذیرش شروط توافق ریاض را تاکنون تایید نکرده است.

26149

کد N246475

وبگردی