آفتاب

مرکل به آمریکا می‌رود

مرکل به آمریکا می‌رود

برلین اعلام کرد، صدراعظم آلمان قرار است روز جمعه با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و درباره مسائل امنیت بین‌المللی، تجاری و دیگر موضوعات مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشتفن زیبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: مساله نگران کننده برای همه ما وضعیت بسیار جدی در شرق اوکراین و چگونگی واکنش نسبت به آن و همچنین مسائل تجاری و اقتصادی میان اروپا و آمریکا است که در راس دستور برنامه این نشست قرار دارد.

مرکل قرار است روز پنج شنبه به آمریکا سفر کرده و روز جمعه با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کند، جایی که پیش از صرف ناهار کنفرانس خبری مشترکی برگزار خواهند کرد.

مرکل همچنین با اتاق بازرگانی آمریکا در خصوص معاهده برنامه‌ریزی شده تجارت آزاد اروپا - آمریکا مذاکره و با کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول و سناتورهای آمریکایی دیدار خواهد کرد.

روابط برلین و واشنگتن سال گذشته میلادی به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا درباره برنامه‌های نظارتی برون مرزی و بسیار گسترده این آژانس خدشه‌دار شد.

اوباما ژانویه سال جاری میلادی مرکل را به واشنگتن دعوت کرد و امیدوار بود با این اقدام اختلافات میان این دو کشور برطرف شود.

انتهای پیام

کد N246430

وبگردی