آفتاب

موسسان جبهه جانبازان انقلاب اسلامی مشخص شدند

موسسان جبهه جانبازان انقلاب اسلامی مشخص شدند

تهران - ایرنا - سخنگوی جبهه فرهنگی سیاسی جانبازان انقلاب اسلامی از نهایی شدن فهرست 17 نفره موسسان قانونی این تشکل خبر داد که در این فهرست اسامی چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دیده می شود.

به گزارش ایرنا از جبهه جانبازان انقلاب اسلامی، «قدرت الله رحمانی» روز شنبه با بیان این که این فهرست به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: علیرضا پناهیان، مجتبی رحماندوست، علیرضا زاکانی، مجتبی شاکری، اسماعیل کوثری و حسین مظفر از چهره های شناخته شده در میان هیات موسس قانونی جبهه هستند.

رحمانی درباره موسسین قانونی جبهه جانبازان و تفاوت آن با موسسین واقعی این جبهه گفت: موسسین واقعی و اولیه جبهه جانبازان همان 92 جانبازی هستند که در اردیبهشت ماه سال گذشته بیانیه اعلام موجودیت جبهه را امضا و منتشر کردند .

وی افزود: از آنجا که هیات موسس رسمی صد و چندنفره مرسوم و متعارف نیست این فهرست 17 نفره توسط شورای مرکزی موقت که منتخب همان موسسین اولیه هستند تهیه شده و به عنوان هیات موسس رسمی جبهه، به وزارت کشور اعلام شده است.

دبیر موقت جبهه جانبازان با اشاره به ترکیب فهرست 17نفره اظهار داشت: فهرستی که به وزارت کشور ارسال شده مرکب از 12 عضو شورای منتخب موسسین اولیه به اضافه 5 تن از جانبازان شاخص و برجسته فرهنگی - سیاسی است که می توانند جریان های شناخته شده جبهه بزرگ انقلاب را نمایندگی کنند.

وی درباره نبود نام «سعید جلیلی» در بین اسامی هیات موسسین جبهه جانبازان به رغم این که قبلاً گفته می شد وی در زمره موسسین این جبهه است، اظهار داشت: از جلیلی برای قبول عضویت در هیات موسس دعوت شد و شورای منتخب موسسین اولیه تاکید و اصرار داشتند که وی این عضویت را بپذیرد.

رحمانی ادامه داد: البته جلیلی از تشکیل جبهه، استقبال و نسبت به آن اظهار علاقه کرد و حتی در یکی از جلسات شورای مرکزی جبهه نیز حضور یافت اما ملاحظاتی برای عضویت رسمی در این جبهه داشت.

وی درباره زمان و نحوه عضو گیری از میان جانبازان داوطلب عضویت در جبهه جانبازان گفت: فراخوان عضویت و کیفیت پیوستن جانبازان علاقه مند در تهران و شهرستان ها بزودی اعلام می شود و امیدواریم در هفته دفاع مقدس (مهرماه) بتوان نخستین کنگره سراسری و انتخابات اعضای شورای مرکزی دائمی و دیگر ارکان جبهه را برگزار کنیم.

دبیر جبهه جانبازان انقلاب اسلامی همچنین از برگزاری نشست رسانه ای هیات موسس این تشکل در روز سه شنبه 9 اردیبهشت همزمان با نخستین سالگرد تاسیس جبهه خبرداد.

به گفته رحمانی؛ حسین اسرافیلی، اکبر بهرامی، مصطفی پرکره، علیرضا پناهیان، غلامعلی جعفرزاده، داود حیدری، مجتبی رحماندوست، قدرت الله رحمانی، علیرضا زاکانی، بهروز ساقی، حسن سماواتی، مجتبی شاکری، امیر عقیقی، محمداسماعیل کوثری، محمدعلی معلی، حسین مظفر و سیدمهدی هاشمی اعضای هیات موسسان قانونی این جبهه را تشکیل می دهند.

سیام**2025 **1449
کد N246350

وبگردی