آفتاب

نقشه دشمنان به هم‌ریختن افکار جوانان از طریق شبهات است

نقشه دشمنان به هم‌ریختن افکار جوانان از طریق شبهات است

یک کارشناس مسائل دینی گفت: شبهات انسان را از درون متلاشی می‌کند، نقشه دشمنان تشیع به هم ریختن افکار جوانان از طریق شبهات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام مهدی دانشمند در مهدیه سمنان با بیان اینکه انسان تا احساس فقر و بیماری نکند به دنبال درمان نمی‌رود، گفت: اگر ما به دنبال اطباء خود که همان اسوه‌های الهی هستند نمی‌رویم و مقدمات الگو گیری را برای خود فراهم نمی‌کنیم به خاطر آن است که به این نتیجه نرسیده‌ایم که مریض و فقیر هستیم و باید به دنبال درمان و به فکر جبران فقر باشیم.

وی با بیان اینکه شهوات و هوای نفس دو مرض بزرگ برای انسان است، افزود: اگر کسی مبتلا به شهوت باشد می‌توان به هدایتش امیدوار بود ولی کسی که مبتلا به هوا و کج اندیشی باشد حتی اگر یک روز از عمرش باقی باشد خود را نشان می‌دهد و به هدایت او امیدی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوها و اسوه‌های دینی گفت: هفت تفاوت بین اسوه‌ها و اسطوره‌هاست و از جمله آنکه اسوه ریشه عرش دارد و خدا او را عَلَم می‌کند و در همه زمان‌ها و مکان‌ها برای همه عالم بشریت مفید است در حالی که اسطوره‌ها ریشه فرشی دارند و بشریت او را عَلَم می‌کند و محدود به زمان و مکان خاصی است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در دین یهود، موسی و هارون و در دین مسیح، عیسی و مریم تنها الگوهایشان هستند، ولی شیعه برای تمام سنین از ائمه اطهار (ع)الگو دارد و تنها تک تک شهدا نیز می‌توانند برای ما اسوه و الگو باشند و اگر جوانان بخواهند به جای اسوه‌ها، اسطوره‌ها را الگو قرار دهند یعنی دشمن به نیات و نتیجه خود رسیده است.

دانشمند با بیان اینکه استعدادهای ایرانیان از قیبل شجاعت، انسانیت، عطوفت و مهربانی برای همه جوامع الگو است، افزود:همان طور که خود بزرگ بینی انسان را نابود می‌کند خود کم بینی هم انسان را نابود می‌کند و اینکه بعضی جوانان به ایرانی بودن و شیعه بودن خود افتخار نمی‌کنند حیله دشمنان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 400 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به صورت بیست و چهار ساعته و به زبان فارسی بر ضد تشیع تبلیغ می‌کنند، افزود: با وجود اینکه جنگ نظامی تمام شده ولی جنگ تبلیغاتی هنوز وجود دارد، کشته‌های ما در جنگ نظامی شهدا بوده است که بالاترین مقام را گرفته‌اند و کشته‌های جنگ تبلیغاتی فاسدها و معتادها هستند که روی مدال‌های شهدا راه می‌روند.

وی با بیان اینکه کمال انسان به عبودیت اوست نه به مقام و شهرت افزود: انسان باید مراقب باشد که در حد و مرز الگو پذیری دچار خطا نشود و از هر کسی آن چیزی را الگو بگیرد که در تخصص اوست.

انتهای پیام

کد N246316

وبگردی