آفتاب

روسیه برای آزادی ناظران اروپا چراغ سبز نشان داد

روسیه برای آزادی ناظران اروپا چراغ سبز نشان داد

تهران-ایرنا- روسیه در واکنش به درخواست کشورهای غربی روز شنبه اعلام کرد: از تمامی امکانات خود برای کمک به آزادی ناظران اروپایی که اوکراین دستگیر شده اند، استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ˈآندری کلینˈ(Andreï Kelin) نماینده روسیه در سازمان امنیت وهمکاری اروپا تاکید کرد: مسکو از تمامی امکانات خود به منظور کمک برای آزاد سازی این ناظران استفاده خواهد کرد.

وی افزود: روسیه به عنوان یکی از اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا معتقد است که تمامی افراد باید هرچه سریعتر آزاد شوند.

ˈفرانک والتر اشتان مایرˈوزیر امورخارجه آلمان پیش از این در گفت وگو تلفنی با ˈسرگئی لاوروفˈهمتای روسی خود خواستار مداخله مسکو برای آزادی تعدادی از ناظران اتحادیه اروپا شد که به تازگی توسط جدایی طلبان اوکراین دستگیر شدند.

اشتان مایر تاکید کرد: مسکو باید هرچه سریع تر برای آزادی ناظران اتحادیه اروپا مداخله کند.

13تن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روزجمعه توسط جدایی طلبان اوکراین در مناطق شرقی این کشور دستگیر شده اند. چهار تن از این ناظران دستگیر شده آلمانی هستند.

جدایی طلبان اوکراین روز شنبه با اعلام خبر دستگیری ناظران اتحادیه اروپا ، این افراد را به جاسوسی برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متهم کردند.

جدایی طلبان اوکراین تاکید کردند که این ناظران را فقط در برابر جدایی طلبانی که توسط نیروهای دولتی اوکراین به اسارت درآمده اند آزاد خواهند کرد.

اروپام 1583 ** 1064
کد N246307

وبگردی