آفتاب

هراس بیماران هموفیلی البرز از تزریق خون

هراس بیماران هموفیلی البرز از تزریق خون

رئیس انجمن بیماران هموفیلی استان البرز گفت: بیماران هموفیلی استان از پزشک بیمارستان شهید باهنر کرج گلایه دارند.

«سینا منبع‌جود» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، اظهار کرد: بیماران هموفیلی مصرف‌کنندگان مستقیم خون نیستند و تنها در شرایطی که بر اثر سانحه‌ای خون زیادی از دست داده باشند و یا با کمبود شدید دارو مواجه باشند، باید خون دریافت کنند.

وی افزود: چند سال پیش شماری از بیماران هموفیلی بر اثر تزریق خون‌های آلوده سلامتشان به خطرافتاد و بعضاً دچار بیماری‌های دیگری شدند از همین‌رو آنها از تزریق خون هراس دارند.

منبع‌جود خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی مصرف‌کنندگان خاص و مستقیم کیسه‌های خون نیستند و از فرآورده‌های خونی که در داروهایشان بکار می‌رود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین تا زمانی که داروهای مورد نیاز این بیماران در دسترس است تجویز تزریق خون به این بیماران کاری اشتباه است.

رئیس انجمن بیماران هموفیلی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد نامناسب پزشک بیماران هموفیلی استان مستقر در بیمارستان شهید باهنر کرج گفت: اکثر بیماران هموفیلی استان از نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات این پزشک ناراضی هستند و برای معاینه‌ی بیشتر به پزشکان عمومی و اطفال این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: اتاق معاینه‌ی بیماران هموفیلی در بیمارستان شهید باهنر حتی تخت معاینه بیمار هم ندارد و این افراد با مراجعه به پزشک بدون معاینه نسخه دریافت می‌کنند.

رئیس انجمن بیماران هموفیلی استان البرز گفت: وضعیت جسمانی بیماران هموفیلی باید در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بررسی و بر اساس فاکتورهای سلامت برایشان دارو تجویز شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی هم بصورت کتبی و هم با مراجعه‌ی حضوری در دفتر ریاست این بیمارستان از عملکرد این پزشک گلایه کردند اما متأسفانه تاکنون در این زمینه اقدامی نشده است.

انتهای پیام

کد N246188

وبگردی