آفتاب

رابرت فیسک: اوباما به فلسطینی‌ها خیانت می‌کند

رابرت فیسک: اوباما به فلسطینی‌ها خیانت می‌کند

در پی آشتی میان فتح و حماس، رابرت فیسک در مقاله‌ای در خصوص تحولات اخیر فلسطین نوشت: باراک اوباما به فلسطینی‌ها خیانت کرده و از روند صلح میان فلسطین و اسرائیل شانه خالی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت فیسک، تحلیل‌گر مشهور روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای در صفحه نخست این روزنامه نوشت: همگان به جز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جان کری، وزیر خارجه وی و تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس پیش بینی می‌کردند که مذاکرات میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی به شکست بینجامد.

وی از جانبداری اوباما از طرف اسرائیلی انتقاد کرد و گفت: اوباما سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تکرار می‌کند و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به همپیمانی با یک سازمان تروریستی (حماس) که به دنبال تخریب رژیم صهیونیستی است، متهم می‌کند.

تحلیل‌گر روزنامه ایندیپندنت در ادامه گفت: عباس وعده داد که آشتی ملی فلسطین براساس به رسمیت شناختن اسرائیل، مخالفت با خشونت‌ها و احترام به توافق‌های پیشین باشد اما نتانیاهو بر لزوم به رسمیت شاختن اسرائیل به عنوان یک "کشور یهود" اصرار می‌ورزد و این امر بدان معناست که وی موجودیت ده‌ها هزار عرب اسرائیلی را نادیده گرفته است.

فیسک مواضع ضد و نقیض تل آویو را به باد سخره گرفت و گفت: مسئولان اسرائیلی می‌گویند مذاکره کننده فلسطینی وجود ندارد و زمانی که عباس تصمیم می‌گیرد میان فتح و حماس آشتی برقرار کند، نتانیاهو می‌گوید که صلح متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N246134

وبگردی