آفتاب

عضو ارشد گروه ˈلشکر جهنگویˈ در جنوب پاکستان کشته شد

عضو ارشد گروه ˈلشکر جهنگویˈ در جنوب پاکستان کشته شد

اسلام آباد - ایرنا - عملیات ضدتروریستی نیروهای پلیس و تکاوران پاکستان روز شنبه در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور منجر به هلاکت یک عضو ارشد گروه تروریستی ˈلشکر جهنگویˈ شد.

رسانه های پاکستان به نقل پلیس کراچی نوشتند: محل اختفای تروریست های گروه افراطی و ضد شیعی لشکر جهنگوی امروز در منطقه ˈلیاریˈ این شهر شناسایی و در جریان تبادل آتش میان تروریست ها و نیروهای امنیتی؛ ˈقاری نوشادˈ یکی از سرکرده های این گروه غیرقانونی کشته شد.

در این عملیات سه نفر دیگر از تروریست ها نیز بازداشت و جهت بازجویی به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش رسانه های محلی پاکستان؛ اعضای گروه تروریستی و افراط گرای لشکر جهنگوی مسوولیت بسیاری از حملات علیه شیعیان پاکستان در گذشته را برعهده گرفته بودند.

منابع خبری نوشتند: تحقیقات انجام شده در ارتباط با انفجار تروریستی روز گذشته (جمعه) در منطقه ˈدیفنسˈ شهر کراچی که شمار قربانیان آن به شش کشته و 30 زخمی افزایش یافت، نشان می دهد گروه افراطی لشکر جهنگوی در این اقدام تروریستی نقش داشته است.

ˈاقبال محمودˈ فرمانده پلیس ایالت سند پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به نزدیکی محل انفجار به حسینیه ˈیثربˈ متعلق به شیعیان (امام بارگاه)؛ افزود: تروریست ها بدنبال هدف قرار دادن مرکز مذهبی متعلق به شیعیان بوده اند.

طی ماه گذشته حملات تروریستی افراط گرایان در شهر کراچی به عنوان بزرگترین شهر اقتصادی پاکستان منجر به کشته شدن تعداد بسیاری از مردم بیگناه بویژه شیعیان و همچنین خسارت به اماکن عمومی شده است.

رسانه های پاکستانی افزودند: در جریان عملیات ضد تروریستی طی 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف شهر کراچی 40 نفر از عناصر حملات تروریستی و قتل های هدفمند بازداشت شدند.

روز گذشته دفتر کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: وضعیت حقوق بشری درمناطق مختلف پاکستان در سال 2013 میلادی رضایت بخش نبوده و در این سال ، سه هزار و 218 پاکستانی در اقدامات تروریستی وخشونت های هدفمند و سیاسی در ˈکراچیˈ به عنوان قلب اقتصادی این کشور، کشته شدند.

آساق**1095**5981
کد N245588

وبگردی