آفتاب

دستور آماده باش رهبر کره شمالی به ارتش/ یک گردشگر آمریکایی در پیونگ یانگ بازداشت شد

دستور آماده باش رهبر کره شمالی به ارتش/ یک گردشگر آمریکایی در پیونگ یانگ بازداشت شد

دستور آماده باش رهبر کره شمالی به ارتش و بازداشت یک گردشگر آمریکایی در پیونگ یانگ از جمله تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از دستور آماده باش کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به ارتش همزمان با پایان دیدار دو روزه رئیس جمهوری آمریکا از کره جنوبی و هشدار باراک اوباما به رهبران کره شمالی در صورت انجام یک آزمایش اتمی خبر داد.

کیم جونگ اون در بازدید از یگانهای ارتش کره شمالی آمادگی برای مقابله با درگیری احتمالی با آمریکا را از جمله اقدامات مهم در حال حاضر برشمرد.

اوباما انزوای بیشتر را از جمله پیامدهای اقدامات اقدامات تحریک آمیز کره شمالی برشمرد و گفت برنامه اتمی این کشور نه تنها تهدیدی برای منطقه بلکه تهدیدی برای آمریکا است.

آسوشیتد پرس نیز از بازداشت "متیو تاد میلر" گردشگر آمریکایی 24 ساله هنگام ورود به کره شمالی به دلیل رفتار زشت و نامناسب خبر داد زیرا این فرد هنگام ورود به پیونگ یانگ در تاریخ 10 آوریل ویزای توریستی خود را پاره کرده و فریاد زده که خواستار پناهندگی در کره شمالی است.

پس از آنکه کره شمالی از بازداشت این فرد آمریکایی به دلیل نقض شدید نظام قانونی کره شمالی و انجام تحقیقات در این باره خبر داد، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تماس با سفارت سوئد در این باره خبر داد، زیرا این کشور مسئولیت رسیدگی به پرونده‌ های کنسولی واشنگتن را برعهده دارد.

خبر دیگر اینکه همزمان با افزایش تنشها در شبه جزیره کره، سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی بر لزوم اجتناب کره شمالی از انجام اقدامات تحریک آمیز و انجام یک آزمایش اتمی تاکید کرد.

شینهوا نیز در گزارشی با اشاره به تماس تلفنی شی جینپینگ رئیس جمهوری چین با پارک گئون های همتای کره جنوبی گزارش داد که پکن متعهد به عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات شیمیایی و حفظ صلح و ثبات در این منطقه است.

رئیس جمهوری چین با اشاره به اینکه پکن تمام تلاش خود را برای برقراری و حفظ صلح و ثبات منطقه به کار می گیرد خواستار خویشتنداری سئول و پیونگ یانگ و جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز شد زیرا در این صورت ثبات در شبه جزیره کره از بین می رود.

رئیس‌ جمهوری کره جنوبی نیز ضمن استقبال از نقش سازنده‌ چین در حل بحران در شبه جزیره کره خواستار تلاش پکن برای جلوگیری از آزمایش اتمی جدید پیونگ یانگ شده است.

کد N245555

وبگردی