آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت مسئول اشغال ادارات فلوجه/ دو تروریست سعودی کشته شدند

هلاکت مسئول اشغال ادارات فلوجه/ دو تروریست سعودی کشته شدند

هلاکت مسئول اشغال ادارات فلوجه و سرکرده گردان الانصار و کشته و زخمی شدن 7 نفر در انفجار شمال بغداد از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، منابع امنیتی عراق امروز اعلام کردند که "ابو ایمان الموصلی" سرکرده یکی از گروه های تروریستی موسوم به "گردان الانصار" در عملیاتی توسط نیروهای امنیتی این کشور به هلاکت رسید.

در این عملیات چهار نفر از همراهان ابو ایمان الموصلی از جمله دو سعودی به هلاکت رسیدند. این تروریست، مسئول اشغال ادارات رسمی فلوجه بود.

شهر فلوجه یکی از ناامن ترین شهرهای استان الانبار است. نیروهای امنیتی عراق با هدف پاکسازی استان الانبار از گروه های تروریستی و مسلح، از اواخر دسامبر 2013 تاکنون عملیات گسترده ای را در این استان آغاز کرده اند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز گزارش داد که یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده در بازار شمال بغداد منفجر شد. بر اثر این انفجار دست کم یک نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین در منطقه "الدوره" در جنوب بغداد سه جسد مجهول الهویه کشف کردند.

رویترز نیز به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی عراق گزارش داد که روز گذشته چندین انفجار مناطق مختلف این کشور را هدف قرار داد. در این انفجارها که اغلب تجمع شهروندان شیعه را هدف قرار داده بود 28 نفر کشته و بیش از 40 نفر زخمی شدند.

کد N245533

وبگردی