آفتاب

استقرار نظامیان روس در مرزهای اوکراین

استقرار نظامیان روس در مرزهای اوکراین

واحد مرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی گلوبال پست درگزارشی با عنوان استقرار نظامیان روس در مرزهای اوکراین  به قلم سارا داگرتی نوشت:
صف های بسیار طولانی خودروهای زرهی روسیه آماده استقرار در مناطق مرزی اوکراین هستند.صحنه هایی از حرکت آرام و مقتدرانه زره پوش ها و خودروهای نظامی روسیه در بزرگراه  که به سوی مناطق مرزی اوکراین در حرکتند ساکنان این مناطق را شگفت زده کرده است.
تصاویر ویدئویی غیر حرفه ای که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است، خطوط بسیار طولانی و بی پایانی از خودروهای حامل نیروهای نظامی، تانک، توپخانه و دیگر وسایل و خودروهای زرهی ارتش روسیه را نشان می دهد. در حالی که طول این کاروان های زرهی و نظامی روسیه در بزرگراه های منتهی به مناطق مرزی اوکراین به کیلومترها می رسد، چندین فروند بالگرد های نظامی نیز بر فراز نیروی زمینی به پرواز در آمده اند.
خودروهای زرهی با عبور از جاده های میلروو و کامنسک در شمال و همچنین روستوون دون و تاگانروگ در جنوب در نهایت در منطقه نووشاکتینسک به یکدیگر خواهند رسید. این شهر روسیه در چند مایلی مناطق مرزی اوکراین و در جاده اصلی به دونستسک، اسلویانسک یعنی بین نیروهای نظامی اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه قرار دارد.
همکاری و بسیج نیروهای نظامی زمینی و هوایی روسیه در پنج شنبه گذشته با اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر از سرگیری تمرینات نظامی در مناطق مرزی همزمان شد.وی افزود، تصمیم رهبران مسکو در تقویت و برگزاری مانور نظامی در مناطق مرزی با اوکراین در پی عملیات مبارزه با تروریسم از سوی رهبران کیف و همچنین در واکنش به تصمیم ناتو در برگزار تمرینات نظامی مشترک در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک بر گزار می شود.
بر اساس اظهارات شاهدان عینی ، خودروهای نظامی روسیه در بزرگراههای منتهی به مناطق مرزی اوکراین پرچم هایی را با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود گروه صلح یا نیروهای پاسدار صلح .
تحلیل گران معتقدند نوشتن اینگونه شعارها بر اطراف خودروهای نظامی روسی یادآور جنگ این کشور درسال 2008 با گرجستان بر سر منطقه خودمختار در اوستیای جنوبی است.
دمیتری مدودوف، رئیس جمهور وقت روسیه در زمان جنگ روسیه با گرجستان گفت رفتار گرجستان سبب شد مسکو این کشور را به صلح وادار کند و از این رو نظامیان روسیه را نیروهای پاسدار صلح توصیف کرد.
در 23 آوریل، رهبران روسیه برای اولین مرتبه اوضاع اوکراین را با گرجستان در گذشته مقایسه کردند. وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت  در صورتی که اوکراینی های روس تبار در این کشور مورد حمله قرار بگیرند مسکو همچون سال 2008 ( در گرجستان) ناگزیر است وارد عمل شود و پاسخ مناسبی به کیف بدهد.

26149

کد N245496

وبگردی