آفتاب

فراخوان عمران خان برای برگزاری تظاهرات در 11 مه/ تصمیم دولت برای ارائه درخواست آزادی سه شهروند پاکستانی

 فراخوان عمران خان برای برگزاری تظاهرات در 11 مه/ تصمیم دولت برای ارائه درخواست آزادی سه شهروند پاکستانی

کشته و زخمی شدن 34 نفر بر اثر انفجار در کراچی، فراخوان عمران خان برای برگزاری تظاهرات در 11 مه و تصمیم دولت برای ارائه درخواست آزادی سه شهروند پاکستانی از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، بر اثر انفجار در شهر کراچی در جنوب پاکستان چهار نفر کشته و 30 فرد دیگر زخمی شدند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

خبر دیگر اینکه در پی مطرح شدن اتهامات علیه حزب مسلم لیگ شاخه نواز به خاطر تقلب در انتخابات مجلس پاکستان پس از برگزاری انتخابات پارلمانیT عمران خان رهبر حزب انصاف تحریک طالبان در هجدهمین سالگرد تاسیس حزب تحریک انصاف برای برقراری دموکراسی در کشور در فراخوانی خواستار حضور طرفداران حزبش در خیابانها در روز 11 مه (20 اردیبهشت) و سر دادن شعارهایی همچون "ضرورت پاکستانی جدید" شد.

علامه طاهر القادری از چهره‌های سرشناس پاکستان نیز بر لزوم برگزاری تظاهرات گسترده‌ در روز 11 مه با هدف تغییر در سیستم انتخاباتی پاکستان تاکید کرد.

رسانه های پاکستانی همچنین از تصمیم کمیته مذاکره کننده دولت برای ارائه درخواست آزادی سه نفر از شهروندان پاکستانی به نام های علی حیدر گیلانی پسر یوسف رضا گیلانی نخست وزیر اسبق و شهباز تاثیر پسر سلمان تاثیر استاندار اسبق ایالت پنجاب پاکستان و پروفسور اجمل خان استاد دانشگاه از طالبان همزمان با طرح آزادی حدود 10 نفر از زندانیان طالبان توسط دولت اسلام آباد خبر دادند.

در همین حال یکی از اعضای ارشد کمیته مذاکره دولت با اشاره به آغاز تلاشها برای برقراری یک دوره نامحدود آتش‌ بس با تحریک طالبان خواستار برگزاری نشست با اعضای شورای طالبان در زمان مقرر به منظور گفتگو درباره گسترش آتش‌ بس و آزادی زندانیان شد.

یکی دیگر از اعضای تیم مذاکره دولت نیز گسترش آتش بس به عنوان مهمترین مسئله و آزادی زندانیان را از جمله محورهای مهم مذاکرات با شورای طالبان برشمرد.

کد N245485

وبگردی