آفتاب

دور جدید اقدامات دولت ونزوئلا برای کنترل قیمت‌ها/ دستگیری 16 گران‌فروش

دور جدید اقدامات دولت ونزوئلا برای کنترل قیمت‌ها/ دستگیری 16 گران‌فروش

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از دستگیری 16 تن در دور جدید بازرسی‌ها برای یافتن گران‌ فروشان در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به دلیل نرخ تورم بی‌سابقه با فشارهای بی‌سابقه‌ای رو به رو شده است. مقام‌های ونزوئلا ده‌ها تن از گران فروشان را در دور اول حملات خود که در اواخر سال 2013 آغاز شد، دستگیر کردند. این حملات به گفته مادورو "حملات اقتصادی" است و با هدف کنترل قیمت‌ها صورت می‌گیرد.

جانشین 51 ساله هوگو چاوز اعلام کرد که موج دوم این حملات آغاز شده است. هدف این حملات کسانی هستند که قیمت‌های گوشت و سایر مواد غذایی را به رغم دستورهای اعلام شده، بین 300 تا 400 درصد گران‌تر کرده‌اند.

مادورو در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: ما ده‌ها تن را بازداشت کرده‌ایم. بسیار متاسفم اما باید بگویم که قوانین ما بسیار واضح است. هم اکنون 16 تن را به اتهام افزایش قیمت‌ها و دزدی از مردم بازداشت کرده‌ایم. ما منطقه به منطقه حرکت می‌کنیم چرا که دلیلی ندارد قیمت‌ها افزایش یابد. این حملات اقتصادی بسیار قاطعانه برخورد می‌کند. تورم ماهانه در ماه مارس با افزایش به 1 / 4 درصد رسید و نرخ سالانه این کشور آمریکای جنوبی عضو اوپک را به حدود 60 درصد رساند که در جهان بی‌سابقه است.

انتهای پیام

کد N245011

وبگردی